Hoveduddannelse i alm. medicin i nordsjælland - erfaringer?

Hejsa,

Jeg regner med at søge hoveduddannelse i alm. medicin ved næste søgerunde. Jeg har de sidste 4 år arbejde på Fyn, så mit kendskab til hoveduddannelsen i nordsjælland er begrænset.

Er det “nemt” at få en hoveduddannelse? Er det nogle gode forløb? Fælles kontaktdage? 12-mandsgrupper for uddannelsessøgende? En god og samarbejdsvillig videreuddannelse? Gode A-kurser?

Lad mig få lidt input… :smiley:

Hej Frold,

Jeg regner også selv med at søge hoveduddannelse i denne runde. Jeg synes det er svært at vurdere, hvor svært det er at få. Når jeg kigger tilbage er der som regel 3 gange så mange ansøgere som der er uddannelsesstillinger i region H, hvilket selvfølgelig forringer ens chancer lidt. Det er dog svært at vide, hvad de andre ansøgere har på deres CV.

Jeg selv har 3 års ancinnitet og en publikation som hovedforfatter i et internationalt tidsskrift, men jeg kan godt være i tvivl om det rækker.

Jeg ville gerne høre fra nogen som er igang med hoveduddannelse nu . . .

Det skal måske lige uddrybes at jeg forventer at søge i nordsj. og ikke indre by!

Selv har jeg

4 års ancinnitet:
Turnus
Intro i alm.
1½ år uklass. geriatri
6 mdr af Intro i Dermato-venerologi

  • hvad der følger efter min opsigelse på hudafdelingen…

2 oral presentations
1 Kasuistik
En godkendt protokol, men ikke færdigindsamlet data
30 Undervisningstimer
70 timers kurser
Bestyrrelsespost i lægekredsforeningsregi

Jeg regnede med ovenstående gav mig en fair chance, men dte er måske ikke tilfældet??

Du har helt bestemt nogle gode erfaringer, så jeg vil da mene at du burde have mere end en fair chance med dit CV.

Husk at nævne studmed.dk, når du skal til samtale!

Jeg kender bare ikke så meget til uddannelsen i hovedstaden…

Min erfaring fra tidligere ansøgning x 2 til hovedudd. er dog at ansættelsessamtalen er det vigtigste.

Jeg har ikke søgt før. Er det i hovedstaden/nordsjælland du har søgt tidligere?

Jeg har også hørt, at de i højere grad kiggede på motivationen efter at man gik bort fra pointsystemet, men jeg forestiller mig at ens CV fortsat også spiller en væsentlig rolle. Jeg kender dog også et eksempel på en der er gået direkte fra turnus til intro og en ganske kort uklassificeret stilling og påbegyndt hoveduddannelse i hovedstaden, så hvis man er god til at sælge sig selv er det ikke umuligt. Jeg går allerede nu og gør mig tanker om, hvordan samtalen kommer til at forløbe, så jeg kan forberede mig lidt på hvad de vil spørge om og dermed virke afklaret over tilværelsen i almen praksis.

Nej, jeg har kun søgt på fyn 2 gange. Første gang lige efter intro anden gang efter de 1½år geriatri. I region syddanmark er Fyn dog også attraktivt - jeg søgte slet ikke kolding, vejle, eller længere væk.

Læs på de 7 lægeroller og gør dig tanker herom.

Jeg håber nogle med konkreterfaring fra hovedstaden kan fortælle lidt mere om uddannelsen. Særligt savner jeg info om muligheden for lægevagt jvf anden tråd. Her på fyn er de jo gode!!

Tja, jeg blev kaldt til samtale, så må vi se hvad det medføre…

Men er der ingen i hovedudd. i almen medicin i kbh, som kan dele lidt erfaringer?

Hvad med lægevagts-kørsel?

Må man det fra fase 1? 2 eller først fase 3?