Hjælp

er der nogen der kan fortæl mig hvor jeg kian hente information om hvis man er uddannet læge fra udlanet og søger job her? Er der nogen extra kurser man skal tage?

Jeg er sikker på at du skal have:

  1. et sprogkursus (hvis man intet dansk kan)
  2. socialmedicin
  3. retsmedicin

Der stilles rimelig store krav…Evt. skal man gennemgå et miniturnus forløb.

Danmark er som du ved ikke et land for de der er anderledes - det fremmede er jo farligt, må du forstå…

Og ironi forventer vi i hvert fald at de fremmede forstår… :lol:

Hej… kan i så os fortæl mig hvad socialmedicin og rets medicin hedder på engelsk???

Måske du skulle fortælle fra hvilket land vedkommende kommer? Kunne forstille mig der ikke stilles de samme krav til en fra europa som en uden for…

Men ellers vil jeg nok anbefale at du kontakter sundhedsstyrelsen http://www.sst.dk

altså jeg er ved og hjælp en veninde, og hendea mand kommer fra Pakistan som er uddannet læge… hjælper det?

Hvis han kommer fra pakistan skal han nok forvente mindst 1 års omskoling…

Fandt dette link:

http://www.sst.dk/Uddannelse/Laeger/Aut … px?lang=da

Tredjelands læger

Ansøgere med statsborgerskab uden for Norden og EU/EØS kan søge om autorisation efter individuel bedømmelse.

Ansøgning
Der anvendes ansøgningsskema.

Dokumentation
Den nødvendige dokumentation skal vedlægges ansøgningen tre eksemplarer, hvoraf det ene skal være i form af originale dokumenter (returneres efter brug) eller som bekræftede kopier.

Sprogkrav
Vurdering af en ansøgers danskkundskaber indgår som en del af de faglige prøver samt prøveansættelser

Sagsbehandlingstid
Forventet sagsbehandlingstid er ca. 1-2 måneder efter modtagelse af den nødvendige dokumentation.

Desuden; http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/C20010004560

[quote]Positiv evaluering af mindst to prøveansættelser - hver af mindst tre måneders varighed - ved to forskellige danske kliniske sygehusafdelinger gennemført med midlertidig autorisation som læge.

Beståede “nationale” prøver i socialmedicin, medicinsk lovgivning og receptskrivning.

Afprøvning af faglige og kommunikative færdigheder (medicinsk fagprøve baseret på universiteternes gældende bestemmelser om eksaminationsform).
[/quote]

http://www.sst.dk/publ/vejledninger/05/ … juli05.pdf

tak tak… det er vist det jeg skal bruge lige nu… tak for din hjælp…

er der nogen der ved om man får løn under prøve ansættelser

Hvor skulle vi vide det fra… RING!!

Det er det eneste råd jeg kan komme med - vi har ikke kompetancer til at hjælpe vedr. det anyway…

Du kan som regel være sikker på at få løn ved en ansættelse :slight_smile:
Men ansættelsen er tidsbegrænset.

Jeg har kendt en som du beskriver. Han fik samme løn (cirka) som en reservelæge. Men ring og spørg.

[quote=“frold”:posbrlf4]
Danmark er som du ved ikke et land for de der er anderledes - det fremmede er jo farligt, må du forstå…[/quote]

Mange bække små gør en stor å. Den store å koster nu cirka 40 milliarder kroner årligt. Det kan du få et par sundhedsvæsener og brødføde et par millioner sultne afrikanerbørn med.

Er Frold pladderhumanist ?

[color=red]Kommentar fra MG: Jeg kommenter tonen i dit indlæg længere nede i tråden[/color]

Jeg fandt den her på sst:

Ansøgning om prøveansættelse
(Udfyldes af afdelingen)

Der søges hermed om, at tre måneder indgår som prøveansættelse:

Lægens navn: _________________________________________________________

Sygehus: ____________________________________________________________

Afdeling: ____________________________________________________________

Periode: fra __________________________ til ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­______________________________

Afdelingen bekræfter hermed, at kravene til prøveansættelser som beskrevet i Sundhedsstyrelsens Vejledning nr. 45 af 9. april 2001 er opfyldt:

Navn på uddannelsesansvarlig overlæge el. lign: ______________________________________

Dato: __________________________

Underskrift og stempel:


Sundhedsstyrelsen bekræfter hermed, at ovenstående periode kan indgå som prøveansættelse.

Sundhedsstyrelsens stempel og dato:


Bemærk venligst, at

· ansøger skal have midlertidig autorisation, før en prøveansættelse påbegyndes
· ansøger selv må skaffe sig prøveansættelse
· en prøveansættelse er en almindelig ansættelse typisk som reservelæge efter gældende overenskomst
· ansøger senest inden udgangen af første måned af prøveansættelsen skal sende udfyldt ansøgning til Sundhedsstyrelsen
· ansættelsen ikke bliver godkendt af Sundhedsstyrelsen som en prøveansættelse, hvis ansøgningen indsendes for sent[/U]

[quote=“Dr. Lechter”:14o37qjq]
Er Frold pladderhumanist ?[/quote]

Nææ, bare træt af den dansk højre populisme og dansk smålighed og på den anden side træt af folk der ikke vil gøre noget for at lade sig integrerer i det danske samfund, så hvad er jeg… :?:

[quote=“Dr. Lechter”:3qorfkmu]Mange bække små gør en stor å. Den store å koster nu cirka 40 milliarder kroner årligt. Det kan du få et par sundhedsvæsener og brødføde et par millioner sultne afrikanerbørn med.

Er Frold pladderhumanist ?[/quote]

Dr. Lechter, studmed.dk er et ‘socialt online community’ (sådan tror jeg vist det hedder) med mange forskellige slags besøgende. Nogle beder om hjælp - andre vil bare debattere. Platte kommentar kan vi dog godt undvære, så tænk dig venligst om, inden du sætter dig bag tastaturet næste gang!

De andre indlæg du har lavet er selvfølgelig helt OK.

Ændring; Slettet kommentar om DF for ikke at starte politisk fight.

@Jensemand: Et udtryk som ‘pladderhumanist’ er totalt indholdsløst og dræber enhver debat. Det er muligt at Frold ‘startede’, men da tråden er startet for at få hjælp til et konkret problem, er der ingen grund til at afspore den helt.

Personligt kan jeg nu ikke se at tonen i Lechters indlæg overhovedet er anderledes fra Frolds, desuden kan man jo ikke diskriminere folk for at have holdninger a’la Dansk Folkeparti, det er jo allerede tilfældet for mere end hver 10. dansker…

Til MG

Jeg tænker altid før jeg skriver.

Ok, det var en kommentar der var urelevant til det spørgsmål der blev stillet.
Men det var en kommentar til Frolds
“Danmark er som du ved ikke et land for de der er anderledes - det fremmede er jo farligt, må du forstå…”
Den er for mig at se ligeså urelevant.

Når man foreslår en politik vil den ofte være intolerant overfor nogen, det er svært at undgå.

Det er en smuk tanke at alle mennesker fra 3. verdens lande kommer til Danmark hvis de har lyst. Så kan de få sociale ydelser, lægehjælp, uddannelse. Men det koster altså penge. I øjeblikket ca 40 mia om året. Om grænsen er nået eller ikke nået kan man diskutere, men man har al mulig ret til at diskutere det. (Men ikke denne tråd selvfølgelig)

Er det i øvrigt dig der skal bestemme hvilke partier medicinstuderende må stemme på ?

[color=red]MG: Nej, derfor har jeg også slettet sætningen med DF fra mit indlæg.[/color]

i bare kommet ind på noget helt andet… det var jo slet ikke det jeg spurgt om, som i er begyndt og diskutere…

Det tror jeg vi er blevet enige om :slight_smile:

Mht til udenlandske læger, så er deres kvalifikationer ikke altid på højde med de danskes. Det kan være grunden til at det er så besværligt at få arbejde her.