HJÆLP! Semester opdeling og lægevikariat?

Hej kære kollegaer. Jeg har en bøn til alle jer, der har delt jeres semestre op eller ved noget om det fra andre medstuderende.

Jeg er bachelorstuderende på hhv. 4 semester på AU, og jeg er allerede nu fast besluttet på, at jeg vil dele et af mine semestre op, for jeg har virkelig brug for en pause indenfor de næste 3 år.

Jeg har overvejet at dele bacheloren op, således at jeg efter “endt” bachelor har en bachelor opgave som et ekstra 7. semester, hvor jeg får SU samtidig med at jeg kan arbejde. Problemet er dog, at fribeløbet siger cirka 14.000 kr, så det er utrolig begrænset hvor meget jeg må arbejde, og så føler jeg lidt, at det hele er spildt :confused:

En af mine veninder har dog fortalt, at hun først vil dele det op efter 8. semester og tage en lægevikariat, fordi man tjener flere penge??? Andre siger de deler den op for at tage på højskole og få SU imens (bacheloropg)???

Men hvad er chancen for at få en lægevikariat som kandidatstuderende? Hvad er jeres erfaringer med at splitte semestre op?
Hvad har I lavet i mellemtiden? Rejst? Arbejdet? Som hvad ?? Hjælp!!! :sweat_smile: jeg skal allerede tage stilling til det til vinter

Kh

Jeg vil gerne minde dig om at det er 144000 om året sammenlagt, før man skal betale SU tilbage. Så hvis du arbejder for 23000 om måneden i 6 måneder, vil der ikke ske noget.

Uden at være helt sikker, så mener jeg stadig det gælder i 2021, at man kan få forhøjet sit fribeløb hvis man arbejder med Covid. Så uanset hvor mange podevagter/vaccinatørvagter man tager, man kan fraskrive det fra fribeløbet.

Jeg delte i min tid 6. op for at lave “fuld-tid” halv års forskning til bachelorprojektet, det gik dog ikke særligt godt da covid lukkede laboratoriet relativt tidligt i semesteret (mid-marts) :pensive:

3 Synes om

Åh! Det er selvfølgelig rigtigt 🤌🏼 Har jeg ikke tænkt over!