HJÆÆÆP MED endnu endnu endnu en MOTIVERET ANSØGNING!

Hej alle sammen
Jeg har nu skrevet min motiveret ansøgning og ønsker inderligt at nogen kan hjælpe. Jeg vil så gerne begynde med at læse snart og har en del relevant erfaring at byde på, så nu er det bare at få skrevet en god ansøgning.

Jeg kræver at I er meget kritiske og kommentere ved mine fejl.

På forhånd tak
VH

Fejl: Du har ikke vedhæftet din ansøgning.

Tak for påmindelsen :slight_smile:
Håber virkelig I kritiserer sååå meget :slight_smile:

Hej Sarah

En kort kommentar.

  1. Din ansøgning er for lang. Se om du ikke kan korte den ned til een A4 side (bedømmere læser rigtig mange ansøgninger, så keep it short and simple

  2. Efter min overbevisning, så ville jeg starte med at skrive at DU er den rigtige til studiet og har været målrettet,.

3)Afsnittet med “Da jeg det første halve år i 2012…” skal slettes. Det er fyld, som kan kortes ned til “Jeg har suppleret med alle de nødvendige fag” (ikke nødvendigvis det, men håber tanken er klar).

  1. Sidste 2 afsnit som begget starter med “Det, at jeg…” bør samles i et afsnit, og skrives anderledes. Der er gentagelser, og for lange sætningerne.

  2. Dit afsnit med erfaringer bør også kortes lidt ned. Jeg går ud fra der også er et CV med til ansøgningen, og i så fald skal du overveje om tingene ikke kan skrives sammen og mere præcis. Linjen med gode karakterer er overflødig

Jeg håber du kan bruge disse “overordnede” ting :slight_smile: Jeg ved godt at man selvfølgelig gerne vil fortælle om alt og hvorfor, men husk at du er en “dråbe i havet” når ansøgningerne læses, så det SKAL være kort og fængende.

Husk, det er venligt ment.

Held og lykke

Jeg takker rigtig meget for rettelserne.
Men i forhold til hvad der står og om jeg er motiveret nok, er der ikke nogen der kan se på det?
Fordi så jeg jeg jo slette det som er for overflødig og ja ønsker også mere kritik til indholdet af hvad jeg har skrevet. Håber nogen gider kigge på det.

Vh

jeg kan ikke se nogle vedhæftninger…

Frold jeg slettede det for jeg har ændret i den og er ikke længere brugelig :slight_smile: Men du må godt læse min hvis du vil :slight_smile:

Hej alle sammen
Jeg blev meget sent kontaktet af en som vil have sin ansøgning rettet - i det mindste grammatisk. Jeg ved det er meget sent, men hvis nogen kan kigge på det, tror jeg vil gør personen glad.

På forhånd tak

Motiveret ansøgning til optagelse på medicinstudiet
En motiveret, målrettet og videbegærlig mand der nyder udfordringer med en farmaceutuddannelse i bagagen.
Min nysgerrighed og altopslugende lyst til at lære om menneskets krop, dens funktioner samt kroppens fysiologi og sygdomslæren har altid tiltalt og fascineret mig. Jeg har siden 9. klasse været interesseret i det lægelige studie, men på grund af mit gymnasialsnit kom jeg i stedet ind på farmaceutuddannelsen. Dette var ikke nok for mig, og min nysgerrighed blev kun større jo mere lægevidenskabelige relateret fag jeg havde under farmaceutuddannelsen. Jeg vil mere i dybden, forstå kroppens anatomi og organernes egentlige sammenhæng fra en læges synspunkt og ikke blot med farmaceutiske briller.
I løbet af farmaceutuddannelsen blev det klart for mig, at det er, medicinstudiet jeg vil. Uddannelsen har givet mig indsigt i kemiske, biologiske, fysisk-kemisk interaktioner, som strækker sig fra simple kemiske reaktioner til mere avancerede biologiske systemer, cellesignaleringsveje samt de forskellige kaskader og nervesystemet. Udover nævnte har jeg også fået et stort indblik i effekt af lægemidler på forskellige organer heriblandt antiarytmika i deres fire klasser, antidepressiva og bronkodilator. Denne brede vifte af forskellige relevante fag, ikke mindst fagene almen farmakologi, organrelateret farmakologi og immunologi, har givet mig forståelse for menneskekroppen, de processer der finder sted samt hvordan medicin virker på menneskekroppen, hvilket er et meget nyttigt redskab, at have som en læge. Derudover gør det mig bedre rustet og motiveret til at klare medicinstudiet. Gennem tre år på farmaceutuddannelse, kender jeg godt til studielivet, studieteknik og hvad det kræver at bestå eksaminer.
Trods den store indsigt i farmaci, synes jeg ikke at jeg kunne udnytte mit faglige potentiale og udfordre mig selv optimalt. Det pensum der omhandlede menneskekroppen, organfunktioner og sygdomslære interesserede mig mest, og den interesse drev mig til selvstudium, hvor jeg er begyndt på udenadslære i anatomi og fysiologi. Dette er blot en appetitvækker til det medicinske pensum, men gør mig indforstået med den udfordring som medicinstudiet er gjort af. Jeg er derfor mere end parat og motiveret til at gå i dybden med det medicinske stof.
Det, der gør denne uddannelse mere attraktiv for mig, er at udover at dygtiggøre sig fagligt m.h.t. menneskekroppen, så er der patientkontakt, der er en essentiel del af lægens beskæftigelse. Min erfaring gennem arbejdet i COWI, har bl.a. givet mig et redskab til at kommunikere med folk, tale i øjenhøjde med mennesker og tager hensyn til forskellige sociale og kulturelle bagrunde.
Udover at være beskæftiget i uddannelsen, har jeg altid villet udvide min horisont og være aktiv i det videnskabelige forum. Min første deltagelse (skete allerede inden jeg begyndte min videreuddannelse) i Youth Climate Summit 2009 – et ophold på 3 dage, hvor der blev diskuteret samfundsmæssige aspekter af klimaproblemerne. Desuden deltog jeg senest i DIA 2012 konference, hvor jeg aktivt deltog i debat om problemstillinger, der er forbundet med lægemiddel ordinering.
Efter at have læst studieordningerne på de forskellige universiteter og været til Åbent Hus fandt jeg ud af at alle universiteter indeholder de nødvendige faglige elementer. Men da jeg selv går på KU og bor i København, kender jeg godt til det vidunderlige studiemiljø og selvfølgelig falder mit valg på KU.
Det, at jeg ikke har spildt min tid, motiveret, målrettet og selvstændigt sørget for at opnå teoretiske kompetencer, der er af stor relevans for medicinstudiet, gør mig overbevist om, at jeg kompetence- og motivationsmæssigt vil være en særdeles kvalificeret medicinstuderende.