HHX-studentereksamen og medicinstudie

Hej alle.
Jeg er lige blevet færdig, med min studentereksamen på HHX. Min drøm er at læse medicin, trods at det ikke lige umiddelbart er det en HHX-eksamen giver adgang til. Planen er at jeg ville læse de naturvidenskabelige fag op i mine sabbatår. Jeg har fået nogle gode nok karakterer, men mit snit ligger dsv. kun på 9,6. Det ville sige at jeg skal søge ind via. kvote 2. Er det her en helt umulig opgave, eller tænker i at jeg sagtens ville kunne komme til at læse medicin?

1 Synes om

Hej Emma.

Dette er langt fra umuligt. Jeg har selv læst en masse fag op da jeg har en HF eksamen. Da jeg læste fag op var vi mange der gerne ville læse medicin, og nærmest alle var HF’er og HHX’er.

Man skal dog være obs. på at når du søger kvote 2, så gælder de karakterer som du læser op. Med et snit på 9,6 tror jeg godt du kan “holde det” eller måske endda få det til at stige lidt. :slight_smile:

Derudover kommer det jo også an på UNI-testen. Men jeg synes da helt klart du skal give det en skalle, hvis det er drømmen! Du velkommen til at skrive spg omkring oplæsning af fag :slight_smile:

1 Synes om

Hey! Jeg er selv HHX’er, og brugte omkring et år på at læse fag op.
Det var lidt svært ift. at huske alt det basale fra folkeskolen, men det er ikke en umulig opgave :slight_smile:

Jeg havde et snit på 7,9 for 2 år siden og står til at komme ind i år med 10,5 i fagsnit og 58 i unitest, så det kan bestemt lade sig gøre.

Go for it! :slight_smile: