Har karakterer overhovedet nogen reel betydning?

Hejsa!

Vi har i dag fået karakterer til Sundhedspsykologi (KU) og endte med 02. Personligt føler jeg at karakteren burde have ligget højere, men ville høre om det overhovedet er værd at klage over? Man høre ofte at karakter ingen betydning har for medicinstuderende, men ligger landet virkelig sådan?

Tak på forhånd!

Hvad er det, der gør at du føler at den burde have ligget højere? Du skal kunne argumentere fagligt for hvorfor du mener, at den burde have ligget højere i en klage.

Men som udgangspunkt betyder karaktererne ikke noget. Jeg har aldrig hørt om en arbejdsgiver på den anden side, der har bedt om at se en læges karakterer.
På AU kigger de bl.a. på ens karakterer, hvis man vil have et forskningsår, men som jeg har fået indtryk af, behøver man ikke ligge i toppen for at få godkendt et forskningsår.

Yes - som udgangspunkt tror jeg heller ikke at det giver mening at klage over bedømmelsen, da jeg jo har bestået. Synes min besvarelse var god sammenlignet med andre som har fået højere karakterer. Lidt irriterende, men har bedt om bare at få en karakterbedømmelse.

Karakterer betyder nul og niks - det viser kun hvor meget du er inde i pensum

Vær hellere glad for det ikke var 00 som jeg fik fordi så betød det re-eksamen

De betyder intet. Jeg har selv (bevidst) et ret dårligt karaktergennemsnit da jeg har brugt overskydende tid på forskning og andre aktiviteter som rykker på CV’et i stedet for.