Glæder mig til studiestart

Jeg er en ung mand på 20 der glæder mig helt sindsygt til at komme igang med medicinstudiet. Regner med at komme ind på Aarhus Universitet, men håber ikke jeg først kommer ind til februar. Det er jo noget med at man bliver fordelt aldersmæssigt, således at de ældste ansøgere kommer ind først, og ville egentlig gerne høre om i ved hvad mine chancer er for at komme ind med det samme (altså her i efteråret), evt hvor “aldersgrænsen” ca. ligger.

MVH

Emil Moser

Den er svær. Det skal nok passe at de fordeler efter alder, men jeg ved ikke noget om aldersgrænsen. Prøv studievejledningen på AU! Det eneste jeg ved er at jeg startede i februar på KU og vi var lidt af en broget flok - nogle 19-20 og andre (dog få) 23-24. De kan selvfølgelig have søgt specifikt om at starte i feb. Hvis jeg skal komme med et kvalificeret bud, er dine chancer 50/50 med mindre du har tryglet om start i september. De der flyttes til februar først, er nok dem, der kommer lige fra gym som 18-19-årige. 20 er en meget normal alder at starte i såå… se tiden an. Om ikke andet er det fedt bare at komme ind. Og det halve år er jo godt at spare penge op I (ja, jeg ved jeg lyder som din mor :stuck_out_tongue: - undskyld!)

Nu søger du ind på AU så der må du nok hellere spørge deres studievejledning, men KU påstår i hvert fald at deres grænse plejer at ligge på 21-22 år, og i Odense skulle grænsen ligge lidt højere (nok pga det høje kvote 2 optag).

Det kan jo godt være du kommer ind til sommer, men det ville måske være meget godt med en plan for hvad du kan lave til februar, hvis du ikke kommer ind med det samme. Jeg er selv ved at finde på et eller andet til hvis jeg ikke kommer ind til sommer, men er ind til videre på bar bund.

Men held og lykke! :smiley:

Man bruger snildt 30.000-40.000 kr. på bøger i de 6 år så jeg ved godt hvad jeg ville :slight_smile: Jeg kan varmt anbefale at oprette en bogkonto med opsparing uafhængingt af alm. konto. Det giver en skøn økonomisk uafhængighed - især for udeboende!

spar lidt penge op og så brænd dem af på en go lang tur til udlandet. 3-4 måneder, så man kan nå at brænde rigtig mange penge af.

det gjorde jeg.

mvh
casper

tjoh… har en fed børneopsparing og har pt 25000 at gøre godt med, men er udmærket klar over at de ikke holder langt :wink:
Desuden har jeg allerede været et år i Australien, så min sult på dette område er også stillet, men tak for de gode svar. Der er vel ikke andet at stille op end at krydse fingre og håbe på det bedste