Gider i give idéer?

Hej læger, studerende osv. :slight_smile:

jeg har brug for hjælp til min kvote 2 ansøgning medicin KU.

Jeg har taget på rejse og arbejdet frivilligt på et hospital (jordan)

hvilke kompetencer kan man udvikle på sådan en rejse, selvstændighed, overblik, ansvar osv. osv. ???

der udover har jeg været frivillig på en hjælpeorganisation som hjælper de fattige, gav mad og drikke,satte penge indsamlingsprojekt i gang og købte tøj, hvilke kompetencer har jeg udviklet uden at være klar over det (gaaal hvor lyder jeg … ) :smiley: :smiley: men idéer er idéer kom med dem

hvordan skal jeg virke overbevisende mit snit 10,3 incl bonus.

heeeelp

jeg ved i det hele taget ikke hvordan jeg skal starte selvom jeg har været inde på ku’s website

Hej.

Skal det være KU?

Med det snit burde du kunne komme direkte ind på SDU, kvote 1. Snittet var så vidt jeg husker 10,0 sidste år.

nej det skal ikke, men første prioritet er det.

nu er det sådan at adgangssnittet afhænger af de søgtes gennemsnit, hvilket betyder, at det varierer hvert år, så jeg har ingen garanti på at blive optaget i SDU…

Men har du idéer til selve indlægget er du velkommen til at dele det…

Vh
Ziindan

Jeg skriver ingen steder noget om garanti. Tværtimod skriver jeg burde.

Hvad du helt præcist har anvendt og udviklet af kompetencer ved kun du, men lidt generelt kan jeg vel godt sige:

Udlandsophold kræver typisk stor grad af selvstændighed, ligesom det viser ansvarlighed. Du skriver ikke hvilke opgaver du varetog i Jordan, på hospitalet, så det er svært at komme med et godt bud på det.

Frivilligt arbejde viser engagement og social bevidsthed.

På hospitalet har du fået et indblik i hvilken verden, du er på vej ind i.
Jeg ville personligt bruge noget krudt på det punkt.

Noget med “Jeg har gennem et ophold af xx varighed på et hospital i Jordan erfaret at lægegerningen er det rigtige valg for mig fordi … Jeg har fundet min rette hylde, det er her jeg hører til…”

Selvom det ikke er meget, håber jeg du kan bruge det.

Held og lykke med ansøgningen.

Tak for svaret, og dermed idéerne.

Jeg ønsker flere idéer, vær sød og del dem. ;=)

Vh
Ziindan