Gennemsnitsalder SDU medicin, vinter- og sommerstart?

Halløj! Jeg er blevet optaget på medicin på SDU med vinterstart, og jeg vil lige høre om der er nogen herinde der ved noget om hvad gennemsnitsalderen er ved hhv. vinter- og sommerstart? Jeg er selv 23 når jeg begynder til vinter :smiley:

Jeg er 24 og starter medicin her til september :slight_smile:

Ja okay, tak for svar! :smiley:

Hej Michelle og velkommen til :slight_smile:

Generelt er det sådan at de ældste starter til sommerstart. Dvs. at mange vinterstartere kommer efter et halvt sabbatår eller måske halvandet sabbatår så gennemsnitsalderen vil ofte ligge lavere end sommerstarterne (sikkert omkring de 20).

Glæd dig til at starte på SDU. Det er et fedt sted og en rigtig god uddannelse :slight_smile:

Venligst
KmK

Tak! Ja okay, så kan det være jeg kan holde mig ungdommelig med nogle lidt yngre medstuderende :smiley: men i princippet kan studenterne vel ligeså godt holde et års sabbat, og så starte med sommerstart? Men jo, jeg kunne egentligt også forestille mig at man er lidt yngre på vinterstart hvis alle der er født efter 98 bliver optaget med vinterstart. Ja, jeg glæder mig virkelig meget til at starte! Har kun hørt godt om medicin på SDU :blush:

I princippet kan de sikkert godt ja, men synes bare at der har været noget om at SDU som udgangspunkt sætter “de ældste først”. Og jeg tror faktisk at det giver meget god mening.
Jeg er selv sommerstarter, og selvom de fleste på min årgang var 20-24 da vi startede var der også folk på 19 ligesom der også har været enkelte over 40.
Det ligner også at der er en tendens til at der er mange kvote 2’ere på sommerstartsholdene og tilsvarende flere kvote 1’ere på vinterstartsholdene. Dette har jeg dog ikke noget sted fra, men det er blot en observation.

Ja okay. Det bliver spændende at se hvordan det hele fungerer. Tusind tak for svarene! :blush:

Jeg er også 24, og starter her til september :slight_smile:

1 Synes om

Jeg er 21 og starter til vinter

1 Synes om

Jeg er 19 år, og starter til vinter. Blev optaget via kvote 1 :smile:

1 Synes om

Jeg er 18, men 19 til vinterstudiestart.

1 Synes om