Gennemsnit?

Jep. Snittet er blevet højere og studiet mere populært… Godt for det danske sundhedsvæsen :smiley: … Skidt for os der endnu ikke er blevet optaget :frowning:

Den sikreste vejrudsigt er den hvor man siger “vejret imorgen bliver som vejret idag” det samme vil jeg sige med sidste års kvotienter - kig på dem - er der en tendens til de stiger eller falder, så vil den tendens sikkert fortsætte…

jaeh det er sgu snart en sandhed med modifikationer 8(

Kan du uddube lidt? :slight_smile:

SDU optager i øjeblikket 50% i kvote 2, jeg kan ikke helt finde ud af, hvordan ordningen bliver i fremtiden, her vil en studievejleder nok være til mere hjælp! Men de 50%, der optages i kvote 2, har jo ikke snittet til at komme ind i kvote 1 - så ville de jo være blevet rykket derop! Altså sålænge denne ordning har kørt på SDU, går halvdelen af de medicinstuderende rundt med et snit under grænsekvotienten! Og som tidligere nævnt er det slet ikke noget problem! Det er ikke til at se, hvem der var kvote 1’er og hvem, der var kvote 2’er…

Jammen I har jo fuldstændig ret…!
Jeg tænkte bare at på et tidspunkt må kvotienterne vel toppe. Forrige år tog de sig et gevaldigt hop opad mens de sidste år kun steg en smule. I Odense forblev den 9,4 som året før. Ved godt jeg er jubel-optimist men man kan vel håbe… :wink:

Jeg synes faktisk det kunne være interressant at se noget statisktik over hvordan forholdet mellem kvote I og II er i gennemførelsesprocent - om det stadig er 50/50 … om kvote II’erne er mere motiverede så det bliver 40/60 eller om de har været væk fra “skolebænken” i for lang tid, så den bliver 60/40 …
Det er specielt interessant nu når man snakker om at fjerne kvote II …
Mon sådan noget statisik findes ???

Der ligger en OSVAL gemt der Antzbo :wink:

Hmm

Én løsning: En god, argumenterende levnedsbeskrivelse.

…så er den hjemme.

1 Synes om

…jeg havde selv 8,9.

Statestik er vores speciale i Danmark. Hvis der er noget der kan blive lavet statestik over, så bliver det med god garanti også lavet :slight_smile:

Anyway, lige mht. til gennemsnit og kvotienter, så bliver man konsekvent ikke optaget på kvote 1 hvis man ikke ligger i grænsekvotienten vel? Jeg mener, er det sådan at ALLE med grænsekvotienten bliver optaget og så måske nogle med lidt lavere, bare ikke alle, eller er det konsekvent? Der nemlig lidt blandede oplysninger rundt omkring ved de forskellige studievejledninger og kilder, så måske I har en ide?

Statestik er vores speciale i Danmark. Hvis der er noget der kan blive lavet statestik over, så bliver det med god garanti også lavet :slight_smile:

Anyway, lige mht. til gennemsnit og kvotienter, så bliver man konsekvent ikke optaget på kvote 1 hvis man ikke ligger i grænsekvotienten vel? Jeg mener, er det sådan at ALLE med grænsekvotienten bliver optaget og så måske nogle med lidt lavere, bare ikke alle, eller er det konsekvent? Der nemlig lidt blandede oplysninger rundt omkring ved de forskellige studievejledninger og kilder, så måske I har en ide?[/quote]
Du har ret, sådan er det! ALLE med grænsekvotienten eller derover optages, og så fyldes de resterende pladser op med folk med 0,1 under i snit…

Det er jeg glad for at høre! :smiley: Er der nogen der har en ide om hvor stor en del der ca. kommer ind i denne “bufferzone” mellem kvote 1 og kvote 2?

Jeg lukker denne post - vi er ude i gætterier og kan alligevel ikke svare!

http://www.studmed.dk/viewtopic.php?t=13177