General and Systematic Pathology - J.C.E. Underwood

J.C.E., MD FRCPath Underwood

Paperback 856 pages (July, 2004)
Publisher: Churchill Livingstone;
ISBN: 0443073341

En helt igennem velskrevet bog der er usædvanligt pædagogisk. Kan klart anbefales.

En virkelig god patologibog!
Den er pædagogisk opbygget, nem at læse og har mange utrolig gode illustrationer og billeder. Den er inddelt efter organsystemer, hvilket gør den ideel at læse efter til de forskellige blokke på kandidatdelen (SDU).

Den kan varmt anbefales som grundbog i patologi på kandidatdelen.

Jeg købte faktisk “klinisk Patologi” af Baandrup et al. for at læse patologi på dansk. (Jeg synes det er lidt besværligt med alt det engelske :oops: ", men endte faktisk med at læse primært efter “Underwood”, trods sproget. Det er en fantastisk bog, meget appetitlig og spiselig :wink:

Tja, jeg kan kun tilslutte mig koret. Har læst ca. halvdelen af bogen nu og er meget tilfreds. I modsætning til f.eks. lille Rubin bibringer denne bog faktisk læseren en grundig forståelse af sygdomsmekanismer, men gør det uden at være overordentlig stor. Meget velskrevet og med gode og overskuelige illustrationer. Stoffet virker fornuftigt prioriteret.

Kan varmt anbefales.

Oppdatert til siste utgave

Jeg har ikke lest hele boken, men kan som de andre også bare tilslutte meg til at det er en god og meget pedagogisk bok med fin layout etc.