Fysik på Medicin

Kære Alle
Jeg har et et enkelt spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg står i den situation at jeg søger ind på Medicin på KU til sommer og jeg er derfor igang med at supplerer mit Fysik lige nu fra C til B. Jeg er bare så uheldig at jeg har den virkelig dårlige underviser i mit liv. Jeg har opsnuset at han på sine 2 år som gymnasielærer aldrig har undervidst b niveau før, og allerede er blevet fyret en gang på grund af inkompetence(Hvilket vel siger en hel del, når vi har med offentligt ansatte at gøre).
Jeg læser til alle timer, tager noter og laver mine afleveringer - men jeg ved at jeg til sommer langt fra vil være så skarp til fysik som jeg egentlig stiller som krav til mig selv.
Mit spørgsmål er så om jeg skal forberede mig psykisk på at blive rusket godt og grundigt rundt i ringen på panum når jeg starter eller om det ikke er så stort et problem som jeg gør det til?
Jeg håber i kan hjælpe mig - på forhånd tusind tak :slight_smile:

I må meget undskylde den noget usympatiske formulering. Egentlig vil jeg jo bare sig at jeg glæder mig helt vanvittigt til at komme igang og spørge hvor stor en del af studiet der er fysik.

Hej Kapper

Fysik fylder ikke så meget til at starte med, men når du kommer over i hjerte / lunger er der noget med tryk og gasser, og under bevæge apperatet er der noget energi.

Hvis du bare har hovedet med dig er det ikke noget der kræver noget som helst andet end en lommeregner og 4 timers fordybning.

Og det skrå kast, lysets brydning, alt det her halløj med stråling er ikke noget du får brug for … så scor en høj karakter ved at snakke din lære efter munden og glem der efter alt han har sagt …