Fysik/kemi

Ganske kort: Et af optagelseskravene er fysik på b-niveau, men i hvilke fag på studiet får man brug for det og i hvilket omfang?

VH Louise

min erfaring - intet… Kemi i langt højere grad, hvis de 2 fag skal sammenlignes…

Men jeg kan da bruge lidt om linsens optik nu når jeg har øjensygdomme, men det er nu heller ikke lige det sværreste… :stuck_out_tongue:

Jeg er helt enig i, at kemi er meget vigtigere, men fysik indgår både i fysiologi a+b på SDU. Man kan dog nemt (som mange gør) droppe fysikken til eksamen da den som regel kun fylder 10% og der ikke er et krav om at den skal beståes selvstændigt!

Hej
I biofysik 2. semester på KU er der faget ellære på ny studieordning afskaffet. Dvs. det forventes at basale begreber som i el skal være præcens. Det er dog ikke uoverkommelige mængder, og kan sagtens læses op på ingen tid.
Enig mht. kemi.

Hvad med matemetik på B-niveau? I hvor stort et omfang er der brug for det? Jeg regner med at læse kemi på højere niveau end C-niveau :nurse:

I løbet af mine 4 semestre på SDU har jeg ikke rigtigt haft brug for det vilde matematik. Man skal kunne flytte lidt om på nogle formler til fysiologi og en smule brøkregning til genetiken. Det er vist det eneste!