Fra Klinisk Biomekanik til Medicin (SDU)

Jeg ville høre om der var nogen der havde erfaring med overflytning fra Klinisk biomekanik til Medicin på SDU. Jeg er godt klar over at man skal søge om optag helt fra ny, men vil man fx. kunne starte på 2. år i medicin, hvis man havde færdiggjort 1. år på biomekanik? Altså kan man få merit for et helt år, og undgå at vente, men eventuelt komme på et andet hold og starte på 2. år på medicin?

Jeg har også kigget på uddannelsernes opbygning, hvor jeg kan se at den eneste forskel på 1. år er, at medicinerne i 2. semester har det modul der hedder Færdighedstræning – ekstremiteter og columna, hvor man på klinisk biomekanik har det modul der hedder Teoretisk biomekanik 1. Mit spørgsmål er så, om man ville kunne læse det manglende modul op ved siden af de andre fag på 2. år, hvis man kan starte der da kurset kun er 2 ECTS-points?

Hej Sara20

Jeg søgte selv om overflytning til Klinisk Biomekanik til Medicin for et par år tilbage, men fik afslag. Jeg kom ind på Medicin (dog på AU) via den normale optagelsesproces.
Men hvis du har læst Klinisk Biomekanik og kommer ind på Medicin på SDU, så vil du få merit for de fælles fag og dermed starte op på den samme årgang som du allerede gik på. Så vil du skulle læse de restereende medicinerfag op ved siden ad

1 Synes om