Fotografisk- og radiologisk atlas - en god idé?

Som kommende 3. semesters studerende på KU vil man jo gerne give sig selv de bedste forudsætninger for at komme godt igennem semesteret. Derfor vil jeg gerne vide om det er en god idé at investere i et eller begge af de to atlas-typer som hjælp når man sidder hjemme og prøver at hitte ud af kroppen?
Det ville også være rart hvis der kunne anbefales hvilke bøger der ville være gode at købe.

mvh
Henrik S-Petersen

flyttet til studmed debat…

Jeg vil helst holde bogfora fri for debat af andet end konkrete bøger.

radiologisk atlas er helt klart en god ide, måske ikke så meget til eksamen, men i høj grad til det videre studie og arbejde. Tolkning af røntgenbilleder er svært (ikke muligt) hvis man ikke kan den radiologiske anatomi.

Fotografisk atlas er efter min mening unødvendigt, da man på KU har adgang til så enorm en anatomisk samling. Hvorfor kigge på et fotografi når man kan gå ned på den tørre studiesal og se det i 3d? Eller gå ned på den våde og undersøge det med hænderne?

God fornøjelse.

Tranum-Jensen og Fleckenstein har vistnok lavet et radiologisk anatomiatlas som ser flot ud. Jeg selv har haft glæde af Squire´s Fundamentals of radiology, men den er dyr og kan kun anbefales hvis man, som mig, har en bogfetish.

Jeg mener ikke at det er bydende nødvendigt på 3. semester. Hverken radiologi eller fotografisk. Synes klart at Feneis anatomi opslagsbogen var det jeg brugte mest på 3.

Jeg er helt enig med Suppli… Er lige blevet færdig med 3. sem. Og det var SLET ikke nødvendigt med et radiologi eller fotografisk atlas!! Der er gode billeder nede på spotsalen! Tilgengæld smed jeg penge efter Feneis anatomi opslagsbog, som Suppli også anbefaler. Det var en super god deal!! Desuden skulle den også være ganske anvendelig på de kommende semestre som opslagsbog!!
Så køb den istedet, eller køb den!! De penge er godt givet ud!
MVH
Simon

Og Feneis ligger godt i lommen når man står i ort.kir skadestue. Radiologisk og fotografisk atlas er kun hvis man er anatomi nørd på 3. sem., har for mange penge og reolplads, regn ikke med at få dem brugt når det gælder.