Forskningsår på AU

Hej er der nogen herinde fra Århus som har taget 9. semester samtidig med at de har lavet et forskningsår?

Er det muligt og hvis det er hvorledes skal man så gøre det i praksis…

Jeg ved at det er helt umuligt indenfor oftalmologi, da Toke Bek kræver meget. Jeg skal ikke sige hvordan det er med andre specialer, men forskningsår er meget intense og der er knapt med tid. Jeg tror ikke det er realistisk at gennemføre et helt semester. Måske kan du tage et mindre fag (kender een der gjorde det) men regn ikke med større ting som Gyn/Obs eller pædiatri.

Jeg kender to der har gjort det, så helt umuligt er det nu ikke hvis du knokler på og kan få det til at passe med projektet…

Tak for jeres svar…

Kan jeg bare skrive mig på hold selvom jeg er indskrevet som forskningsårsstuderende eller skal det gøres på en speciel måde?

Jeg kender også to, som har gjort det. Det kan man sagtens få tid til. Fagene på 9. semester er ikke særlig krævende og kan læses op på nogle få uger. Derudover er det jo også kun tentamener. Specielt i oftalmologi stilles der ikke særlig store krav, og det er vel nok en af de nemmeste eksamener på hele studiet, da det er de samme 30 billeder, som går igen hvert år:)

Jeg tror bare, at du skal melde dig til eksamen, selvom du er indskrevet som forskningsårsstuderende. De fleste tager typisk to eksamner det første halvår, og så den sidste eksamen, det næste halve år man forsker.