Forskning - Hvordan kommer man egentlig igang?

Hejsa!

Jeg skal snart i gang med 3.semester, men har planer om at komme igang med noget forskning for at bygge mit CV op. Jeg har pt. ikke fået gode karakter fra 2.semester (men har hørt at dette ikke skulle gøre den store forskel).

  • Her er spørgsmålet; Hvordan kommer man egentlig i gang? Hvor kan man finde partnere/hold eller andet som forsker og som man kan forske sammen med?

På forhånd tak, fra en ung medicinstuderende på KU

Hej Sommer :slight_smile:

Jeg går på 12. og har forsket en del. Begyndte dog først at forske på kandidaten og jeg vil sige at så længe du er på bacheloren har du ikke travlt. Når det så er sagt så er forskning mega fedt! Så jeg forstår dig godt.

Har du et speciale i tankerne? så ville det være lidt nemmere at hjælpe dig på vej. Nogle specialer kigger dog på karakterer nogle gange (kardiologi f.eks.) men det er dog de færreste.

1 Synes om

Tusind tak - ved ikke helt hvilket speciale jeg skal vælge endnu, men er primært interesseret i at bygge mit CV op (da jeg endnu ikke har noget som helst erfaring indenfor lægeverdenen). Har du anbefalinger her, f.eks. m.h.p. at opfylde de 7 lægeroller?

Ja ud over at forske kan jeg anbefale dig at blive en del af en basisgruppe. Personligt er jeg med i sexekspressen som handler om at undervise folkeskolebørn 7-9. klasse. Jeg har været med siden. 5. semester, altså 4 år til august. I den tid har jeg undervist, stået fra arrangementer, været en del af både den lokale og nationale styregruppe osv. Jeg har siddet som økonomiansvarlig og fondssøgningsansvarlig mm. Alt i alt kan jeg opfylde 6 lægeroller ud fra mit arbejde i Sexekspressen. Det er en af de få basisgrupper på KU hvor du kan opnå så mange af rollerne.

Forskningmæssigt hvis du ikke har et specialepræferance er bare at søge uopfordret. Men det bliver helt hård konkurrence når du ikke er længere på studiet eller har anden erfaring. Her kan basisgrupper også være en hjælp. Derudover vil jeg anbefale at melde dig på de forskellige medicin facebookgrupper hvor der tit kommer opslag angående forskning :slight_smile:

2 Synes om

Yes - det vil jeg begynde at kigge på! Tak!