Forskel mellem biologi på gym og læge udd

Jeg er en pige på snart 18, der gerne vil studere medicin. Jeg er dog begyndt at blive usikker på mit valg. Jeg har Biologi A på gymnasiet, og jeg undrer mig over, om læge uddannelsen nogenlunde er den samme som biologi A på gymnasiet? Kan jeg forvente samme lærestrategier og emner indenfor fysiologi? Eller er det mere ‘interessant’ på universitet? Jeg synes at biologi til tider kan være kedeligt, men jeg er enormt interesseret i læge faget, da min mor bl.a. er læge og forsker indenfor området. Jeg vil gerne studere på AU, da jeg har hørt de bruger andre metoder ifh. Undervisningen.
Jeg er bange for at træffe det forkerte valg, så jeg håber, at jeg kan få en bedre fornemmelse ved at spørge en af jer:-)

Hej

Det er lidt svært at tyde hvad du spørger om. Ja der er meget biologi at lære på medicin, cellebiologi, makroskoptisk anatomi, biokemisk processer, fysiologi osv. Men det er langt fra kun biologi der bliver undervist i, farmakologi, etik, kommunikation og senere sygedomslære i lægefaglige specialer.

Jeg synes at du kunne starte med at tage en snak med din mor, og måske låne en af hendes anatomi og fysiologibøger for at se om det er noget for dig. :slight_smile:

Det er heller ikke verdensundergang at prøve et studie i et år også finde ud af at det ikke er noget for en alligevel, det er der rigtig mange der har gjort.