Forsinket i uddannelsen og tillæg af klip

Jeg er blevet forsinket på uddannelsen grundet egen sygdom (stadig under udredning) samt langt sygdomsforløb og stor operation hos min datter. Jeg har læst om muligheden for at ansøge om tillæg af klip, så man har mulighed for at fortsætte på studiet.

Ved nogen om det er svært at få tillæg af klip eller hvornår man kan ansøge? Nogle steder står der at man først skal gennemføre de semestre man er bagud før man kan ansøge, men jeg er så langt bagud at jeg ikke vil kunne nå at fuldføre nok ects point før min su bliver stoppet.

Har nogle af jer stået i lignende situation og ansøgt om klip før de har afsluttet det de er forsinket?

Jeg har selv været igennem processen to gange og det har været super nemt!

Nu ved jeg ikke lige hvor du læser, men for SDU skulle jeg først ansøge om det på minSU (se guide her: Du er forsinket (f.eks. sygdom) - su.dk) og så sende kvitteringen til SU-kontoret via SPOC med en lægeerklæring/journaluddrag.

Jeg havde ikke selv afsluttet semestrene endnu, så det burde du sagtens kunne. Jeg fik i øvrigt svar under en uge senere og alt gik hurtigt og smertefrit.

Første gang jeg søgte, ringede jeg lige til SU-kontoret først og hun var super sød til at forklare mig hvad jeg skulle gøre. Det kunne du jo overveje.

1 Synes om

Må jeg skrive til dig privat?

Ja, du kan bare skrive :grin: