Forberedelse til medicinstudiet

Hej jeg er en pige på 19 år, der her til sommer blev optaget på medicinstudiet på sdu. Da jeg er født efter 1999 er jeg dog først optaget til vinterstart, og går derfor nu bare og venter med spænding, på at jeg kan starte. Jeg kunne derfor godt tænke mig at forberede mig lidt på studiet allerede nu og evt købe nogle af bøgerne nu. Her er spørgsmålet så, hvilke bøger er værd at købe, og har i købt alle bøgerne på pensumlisten til første semester?

Tillykke med optaget!
Jeg kender godt din følelse med at ville forberede mig og den nysgerrighed der er på det nye studie ift. pensum. Men jeg vil nu alligevel anbefale dig ikke at købe bøger eller starte op med reel forberedelse til studiet, da du får masser af info fra dine tutorer - bl.a. om studieteknik, hvilke bøger de selv anbefaler o.a.

Du kan se study guides for bacheloren her:

Her kan du også se anbefalet litteratur. Men igen, jeg mener det er bedst at vente - men du kan altid prøve at låne dem på biblioteket og bladre dem lidt igennem.

2 Synes om

Hej @katrine_jakobsen og velkommen til studmed.dk

Først og fremmest stort tillykke med optaget! Hvor er det bare sejt :clap:

Det er skønt at høre at du allerede glæder dig så meget til at starte med at studere at du gerne vil igang med bøgerne så hurtigt som muligt. Jeg må dog give @myraki10 ret i, at det kan være vanskeligt at starte ret meget før studiet egentlig starter. Mest fordi de bøger du fx skal bruge på modul 1 ikke “bare” er “start fra side 1 og slut på side 400”. Pensum vil ikke være hele bogen på modul 1 og der vil ikke nødvendigvis blive undervist kronologisk i forhold til bogen.
Når det så er sagt, og hvis overstående ikke generer dig, så synes jeg da bare at du skal få fat i Genesers Histologi og begynde at bladre løs i den. Du kan også få fat i en af fysiologibøgerne og begynde at bladre lidt i den. Men husk at det skal være sjovt for når først studiet starter vil du sandsynligvis på et tidspunkt synes det er knap så sjovt at åbne Geneser eller en anden bog :sweat_smile: Ja, medicinstudiet er en fest, men det er også hårdt.

Velkommen til og spørg endelig løs hvis du har flere spørgsmål.

Dbh.
KmK

1 Synes om