Fodtøj i klinik

Hæ hæ - nu bliver du vel ikke dårlig :lol: [/quote]

Bare fordi vi er nogle der ikke er så gode venner med Hr. Blod, så skal du da ikke gøre nar… :lol:

Hvorfor ikke bare gå i det fodtøj man nu finder behageligt, som ikke smadre ens ryg, og så betrække det med et platiskbetræk når patienter skal urinere, bløde etc. ud over en?

Du har ikke akkurat tid til å be pasienten slutte å urinere eller blø til du får på deg plastposer på fottøyet? :wink:

Tror du selv det er pratisk muligt…

Time out! “Jeg skal lige have mit medbragte plastisk-betræk på”… - ej, den holder sgu ikke…

Det var det jeg sa frold! :wink:

Jeg kan altså heller ikke forstå al den træsko snak… Min kæreste og jeg har begge lige været i klinik… Holstebro og Frederecia og vi fik altså også træsko kvit og frit.
Det manglede da også bare at man skal bruge penge på arbejdstøj… Hvad bliver det næste?? At vi skal medbringe kitler selv? Synes i forvejen det er ret så groft at man selv skal købe stetoskop m.m. Har endnu ikke hørt om håndværkere der medbringer deres egen hammer.

1 Synes om

Nejnejnej, det var skam ikke det jeg mente, hehe. Fik vidst udtrykt mig selv lidt firkantet. Det jeg mente var, om man ikke kunne gå i behagelige sko, og så hele tiden have plastikbetræk på (ikke kun når det render ud af folks korpsåbninger :slight_smile: ), ligesom når man jokker rundt i en svømmehal med fodtøj på.

Nej, du har jo nok ret, men nu skal du jo lige tænke på, at jeg ikke har noget liv :cry:

Personligt bruger jeg sandaler og lånetræsko på OP…

Jeg kan ikke tage en læge i sandaler seriøst :wink:

Uden sokker = no way!
Med sokker = er der aldrig nogen der har fortalt dig om hvide sokker og sandaler?? :wink:

Træsko er da meget lækre at gå rundt i???

Ja at det skulle være hipt og det de unge vil ha’…

På 3. semesterklikken på århus universitet får vi kvit og frit udleveret træsko af mærket Sanita… Synes selv de er suveræne at gå i. Jeg var mere træt i ryggen af mine sandaler som jeg brugte tidligere. Træskoene er nu mine faste følgesvende på fadl-vagter også…

Du har fået dem af et sygehus, har du ikke?

Da jeg var i 3. sem klinik var det kun nogle af sygehusene der forærede de studerende træsko (ikke Viborg hvor jeg var) og Århus Sygehus NBG ville ikke give os træsko på 8. sem (medmindre man narrede en naiv sekretær til at give en en rekvisition)

Tværtimod var kvinden der havde magten over træskodepotet megasmålig og ville ikke engang lade mig have et par lånetræsko i min størrelse stående på afdelingen uden at de skulle låses inde når jeg gik hjem + gik vildt meget op i om det var neurokirurgisk eller anæstesiologisk afd der skulle afregnes for det etc. etc.

Hvorfor jeg droppede det og købte et par selv…

Jeg synes det er småligt, træsko koster ingenting…

Vi fik dem af hospitalet… Har ikke hørt om nogle, der ikke har fået, men kan selvfølgelig godt være enkelte hospitaler…

Fik at vide de koster 128,- i indkøb for hospitalet, så det er altså ikke den store udgift for hospitalet… For os ville de garanteret koste 300,- kroner i en butik efter tillæg af avance og moms

så kan man da snakke om en storm i en kop vand ?

har selv personligt betalt for reflekshammer, stetoskop og pencillygte på 1. sem i Århus, det var da den rene gang fis, skal da nok overleve et par træsko eller vaders når den tid kommer?

Jeg måtte selv købe træsko (+ stetoskop, reflekshammer mm) da jeg var på 7 på riget sidste forår. Jeg mistede så skoene senere :roll: , men har nu været så heldig, at få et par kvit og frit på Hvidovre, hvor jeg er på 9 sem. ophold :smiley: .

Heraf kan man vist endnu engang konkludere, at studenterfaciliteter mm bare er bedre på Hvidovre (som dog så har nogle andre problemer :frowning: )

Jeg synes godt nok træskoene er langt mere behagelige end gummisko… og så stinker fusserne heller ikke lige så slemt efter 10 timers vagt :lol:

Jeg fik da kvit og frit et par træsko fra thoraxkirugisk RH sidste forår. Man skal bare spørge (i hvert fald på thoraxkirurgisk)

Nu var det lidt en joke, men kald mig forfængelig, men hvide sokker i sandalerne ville jeg ikke gå med.
Derudover er jeg rigtig glad for mine træsko, de er rare at gå, og har flere gang reddet mine tæer fra mere eller mindre flydende ekskretioner…

Jeg elsker mine sandaler går med dem fra april til november… Dem må I sgu ikke tage fra mig… tilgengæld lover jeg ikke at tage hvide sokker på :smiley:

Eller sokker overhovedet… Ugh!

Jeg har sådan nogle fine hjemmestrikket røde uldsokker - de er sgu bare fjong…