Flytte universitet gennem Kvote 1

Hej. Jeg har tænkt på at søge ind på KU, der skal lige nævnes at det ikke fordi AU er dårlig, tværtimod, så tvivler jeg faktisk på at KU kan være så god :slight_smile: . Jeg har ikke helt besluttet mig endnu, men jeg ville vide hvordan det præcis sker.

For det første, kan man godt være indskrevet i AU og søge igennem kvote 1? Og hvis man bliver optaget kan man stadig studere i AU?

Jeg bliver nok vinterstarter, hvis adgangskravet falder og jeg bliver optaget, så det jeg ville vide om jeg kunne være tilmeldt AU indtil vinteren og når jeg havde færdiggjort min anatomi flytte til KU. Og hvad ville der ske, når jeg havde færdiggjort anatomi og genetik? Ville jeg bare “hoppe” to semestre over? Studieordningen er jo ikke det samme, vil de overhovedet acceptere det?

Jeg håber at I kan hjælpe mig med mine spørgsmål.
Tak på forhånd!

Du kan nok ikke hoppe 2 semestre over, men går da ud fra at du kan få merit for anatomien og genetikken. Men som du selv siger er studieordningerne ikke de samme, fx ligger anatomien på 3. semester og genetikken på 2 semester på KU.

Men snak med studievejledningen på KU (og AU i forbindelse med om du kan gå der det halve år) de kan nok bedre hjælpe dig med dine spørgsmål.

Eller kontakt studievalgscentrene:
Studievalgscentre i Danmark.
De kan give dig præcis vejledning.