Fejlbehæftet turnusfordelingsliste

Sundhedsstyrelsen har idag klokken ca. 12.30 offentliggjort turnusamtsfordelingslisten for turnus i sommeren 2005. Listen er fejlbehæftet.

Nordjyllands amt tildeles 69 kandidater - amtet er kun beregnet til at modtage 32. Ribe og Storstrøms amter har ikke iflg. listen fået tildelt nogen kandidater.

Eftersom listen er computergenereret er der sikkert tale om en indtastningsfejl. Gad vide hvornår vi så får den rigtige udgave at se?

Et lille link til listen ville være smukt :smiley:

Hurlumhej…

http://www.sst.dk/upload/uddannelse/lae … 131204.pdf

Værsgo, havde den ikke med i første indlæg fordi jeg regner med at der ikke går lang tid før den er slettet.

Har netop fået besked fra SST at listen vil blive rettet og erstattet snarest muligt i løbet af dagen.

Så er fordelingslisten korrekt - så vidt jeg kan se ihvertfald! Jeg er så kommet til Århus Amt :slight_smile: (fra SDU) Fint nok… er der nogen der ved hvornår man modtager priotering vedr. de enkelte sygehuse i amtet?

På nuværende tidspunkt er fejlen ikke rettet! En hurtig optælling viser i hvert fald at Ribe stadig ikke får nogen kandidater.

At nr. “sidst” får Viborg amt er vel ikke så galt…

Uhh jeg må bare ikke trække over nr. 250!

Så jeg trækker nok 251 (jeg ved listen ændres fra år til år, da folks prioteringer er forskellige) om et år - det ville ligne mig…

Viborg amt er vel ikke så galt hvis man synes Thisted er et totalt fedt sted… :wink:

Der er nu to forskellige lister på sst.dk - dette skulle være den rigtige:

http://www.sst.dk/upload/uddannelse/lae … 122004.pdf

Oi, det er nok bare min geografi der ikke er så god :oops:

Men Bornholm er da værre - synes jeg… Men det er jo det klassike “pest eller …”

Jeg synes det er skræmmende - at Sundhedstyrelsen ikke har mere styr på tingene. Hvordan kan man have tiltro til, at alle har fået turnus det sted, der rent faktisk var deres bedst mulige prioritering?? :?:

Jeg kan selvfølgelig være ligeglad, når jeg nu var så svineheldig at trække nummer 5 :smiley: - men ærligt talt - hvordan i alverden kan man rode så meget rundt i noget, der afgør folks liv i halvandet år??? :oops:

Sundhedsstyrelsen har jo et lille snedigt computerprogram der laver det kedelige arbejde for dem. Det program kræver at få at vide hvor mange pladser der er i hvert amt. Der er øjensynligt sket det at de pladser der er i Ribe og Storstrøms amter blev tildelt Nordjylland istedet. En simpel betjeningsfejl. Tror ikke at der er deciderede programmeringsfejl der kan udløse uretfærdigheder i fordelingen af turnuspladser. Hvis man er i tvivl kan man jo efterprøve det ved at kigge listen grundigt igennem for om der skulle være nogen med et højere nummer end en selv der har fået et amt som man selv havde prioriteret højere end det amt man har fået tildelt. Hvis det ellers var til at forstå kunne det da være sjovt at få folk til at gøre det så programmet kan blive efterprøvet. Personligt var det en overskuelig opgave for mig - og egentlig det der gjorde at jeg opdagede at listen var fejlbehæftet fordi der var to med højere numre end mig der havde fået min førsteprioritet mens jeg selv havde fået min syvendeprioritet.

, <# Der var lige et par kommaer - så kan i selv sætte dem ind. :wink: