Februar 08?

Hej.
Jeg er lige blevet student (mandag) og vil læse medicin.
Jeg vil helst optages i september 07, men til den tid er jeg kun 20 og vil så vidt jeg kan forstå på de øvrige tråde blive sat til at starte i februar 08, korrekt?
Februar 08 er i så fald ikke inkluderet under de regler pr. 2008 vel?
Som et tillægsspørgsmål kunne jeg godt tænke mig at vide hvornår man ca. er færdig med 1. semester (får “sommerferie”) hvis man starter i februar? (med tanke på evt. at rejse i noget af sommerferien)

Håber nogle vil svare, da jeg kun har en uges tid til at bestemme om jeg skal søge ind allerede i februar 07… :roll:
På forhånd tak!

Der gælder de samme regler for sep 07 som feb. 08 . Dette skyldes at man optages i 2007…men man begynder så først i februar. Du kan jo kun søge ind én gang årligt :slight_smile:
Mht sommerferie tror jeg ikke du kan få et præcist svar end at det er en gang i løbet af juni, således du ikke kan påregne at tage på ferie før juli. Men man får (normalt) oplyst i god tid hvornår eksamen ligger. På Syddansk får vi det oplyst i hvert fald et halvt år før ( i hvert fald på de første semestre jeg har gået på)

Ditto på AU, Juli er garanteret eksamensfri. Men på AU er der klemt et “lille” genetik kursus ned imellem 1. og 2. semester som godt kan trække lidt ud, dvs hen i slutningen af juni. Men kender ikke præcise datoer, der varierer lidt år efter år. .)

Ganske rigtigt - som du har læst i trådene vil du sandsynligvis være februar-startende, hvis du bliver optaget som 20-årig.

Det kan selvfølgelig ændre sig, men som jeg ser det er sandsynligheden for dette minimal.

håber det var til hjælp - og tillykke med huen:-) nyd den næste uges tid…

Tak skal i have… :slight_smile:

Som jeg også har nævnt i en anden tråd, startede jeg i september 2005 som 18-årig, så det kan altså lade sig gøre at blive sommerstarter, selvom man er en af de yngste (jeg var vist den tredjeyngste på hele medicin-årgangen). Jeg fik naturligvis først besked fra AU om, at jeg skulle starte i feb. 06, men så skrev jeg til dem, at jeg havde et job, som jeg skulle starte på allerede i september (hvilket var rigtigt nok), og så forbarmede de sig alligevel over mig og lod mig starte i september allerede.

apopov