Falcks overenskomst - farcen fortsætter

Jeg har netop set TV2-Nyheder, hvor det viser sig at konflikten består i at en:

Redder får ca. 24000,-
og en
Behandler får ca. 25500,-

Konflikten består i at behandlerne synes de får for lidt i forhold til redderne…

Var der nogle der fangede om det var inkl. tillæg eller om det var uden? Hvad tjener en Falck-behandler typisk?

Jeg synes det er interessant at en behandlers løn er det samme som vores startløn. Jeg ved ikke om det så også er deres slutløn?

Jeg ved godt at de er privatansat og vi er offentlige ansatte, men jeg har da svært ved at se at de skulle have det samme som os? Dertil skal lægges at de vel får løn under uddannelse?

så også indslaget - de 25500 var efter 5 års ancennitet/uddannelse så lønudvikling er forholdsvis ringe

desuden har de jo ikke mulighed for at blive 1. falck redder, afdelingsfalckredder, overfalckredder samt specialfalckredder med dertil følgende fordobling af lønnen - så synes i og for sig det er ok de strejker videre - det ændrer dog ikke på at vores løn stadig er patetisk i mine øjne…

Øhhhh en murerarbejdsmand uden nogen uddannelse får 240,- i timen her i KBH… indse det… rimlighed findes ikke i disse tider - måske har det aldrig!!

Jeg er enig med sygeplejerskerne:
»Det handler ikke om resultatløn. Vi vil have hævet grundlønnen. Det kunne regeringen hjælpe os med, hvis man var med til finansiere en ligelønsreform, så man sikrede, at kvinder i den offentlige sektor får lige så meget i løn som mænd i den private sektor, når man har den samme uddannelse. Det har man brug for regeringens hjælp til«, siger Connie Kruckow, der er formand for Dansk Sygeplejeråd, til Ritzau.
Helt enig, læger i den offentlige sektor burde få lige meget som dem i den private sektor, uanset om de er kvinder eller mænd. :stuck_out_tongue:

Ej, lægerne er tilsyneladende de som er mest tilfredse med lønnen (hvis man ser bort fra stud.med’er, som synes lønnen er patetisk).

min holdning til lægelønnen er ikke nødvendigvis at den er for lav hele forløbet - lige så meget at den ændres så kraftigt når man bliver speciallæge - for mig at se burde lønne ændres anderledes så den steg i en mere liniær kurve mellem reservelæge og overlæge - med de mange års studier det tager at blive læge burde det ikke først kunne mærkes i lønningsposen omkring de 40år…

fandt denne her hjemmeside:
http://www.redderinfo.dk/

De Falck-Reddere jeg har talt med siger at de starter på ca. 19000 og stiger til max ca 25000. Så deres løn ligner vel meget den sygeplejerskerne får. Til gengæld får redderne ca 10000 om måneden under uddannelse, hvor nurserne får SU.