FADLs kontingent (Odense)

På FADLs hjemmeside står der, det koster 616 kr. for 1. semester og 619 kr. for 2. semester - skal dette forstås sådan, at det koster 616 kr. hvert første halvår, og 619 kr. hvert sidste halvår? (Og ja, jeg kunne bare spørge FADL, men nu er det søndag, og der er sikkert nogen, der er hurtigere til at svare her, tak!)

Lyder som en indexregulering. Altså det at ting bliver dyrere ( fødevarer f.eks ). Du kan nok forvente at kontigentet bliver et par kroner dyrere 1. halvår 2007. Ikke noget underligt i det.

God Søndag

Det er fordi den ene indbetalingsperiode er længere end den anden. De differentierede semesterkontingenter blev indført på forrige generalforsamling, fordi det ansås som uretfærdigigt at dem der startede på studiet og meldte sig ind til september også skulle betale kontingent for august… Du kan se de nøjagtige perioder ved at læse FADL-odenses vedtægter på fadl.dk. (du skal nok finde dem hvis du leder længe nok :slight_smile: )

Thomas - tak! Så 1. halvår 2007, 2008 osv. = 916 kr., 2. halvår 2006, 2007 osv. = 919 kr.?

Det har ingen betydning, men jeg undrer mig alligevel - 1. halvår går fra 1/2 - 31/8, dvs. 7 hele måneder, mens 2. halvår går fra - gætter jeg på? - 1/9 - 31/1, dvs. 5 hele måneder. Hvorfor er det så lige det 2. halvår, der er dyrest?

sina_fida, prøv at ringe til FADL-odenses sekretariat, de kan sikkert svare helt præcist. (Desuden kan det vel ikke være 916 og 919 kr…?)

Thomas - nej, du har selvfølgelig ret, jeg har trykket forkert - heldigvis! 616 og 619 kr.