Fadl-vagt i Aarhus?

Jeg starter på medicinstudiet på AU til februar. Jeg har i den forbindelse hørt, at det skulle være langt sværere at blive FADL-vagt i Aarhus end i København, da hospitaler i Jylland ikke rigtig bruger FADL-vagter. Er det korrekt, at det er svært at blive FADL-vagt i Aarhus? Hvis ikke, vil I så ikke fortælle om optagelse på sygeplejekurserne. Jeg har hørt, at der er få pladser på holdene? Kan jeg være sikker på at kunne tage kurset allerede første semester?

Hej!
Jeg er pt på SPV-kurset i Aarhus. Vores undervisere har fortalt os, at det er meget nemmere at få vagter nu end det var før, da det var kørt under FADL. Nu er det under Region Midt. Det handler bare om at være fleksibel og melde sig ledig.

På hvert kursus er der plads til 16 personer i denne periode x 4 hold (med start i september og løbende indtil januar. Tjek evt hjemmesiden).

De fleste på mit hold går på 3. og 4. semester, men jeg går på 2. semester. Som udgangspunkt optager de ikke studerende på 2. semester, fordi “de har dårlig erfaring fra tidligere, fordi folk har haft brug for at læse så meget”, har de fortalt mig, men jeg blev optaget, da jeg har haft anatomi før på et tidligere studie. Men jeg har også hørt om folk, der tager kurset på 1. semester. Men du kan ikke tage det, før du faktisk starter.

Men du skal skrive en motiveret ansøgning inde på hjemmesiden. Jeg er ikke helt sikker på, hvornår de opgiver de næste kurser, men du kan blive skrevet op til at få en mail, når de bliver oprettet via hjemmesiden.

Kig her helt nederst på hjemmesiden for at oprette en “agent” for de nye kurser.
https://rm.plan2learn.dk/KursusValg.aspx?id=45977

Selvom man skal skrive en motiveret ansøgning, bliver der så ikke trukket lod om vagterne? Jeg har også hørt, at kommer man ikke ind første gang man ansøger, er man sikret næste semester. Er dette rigtigt?

Nej, det skriver de i hvert fald, at de ikke gør.
Det har jeg ikke hørt noget om, men det siger vel noget om ens motivation, at man søger igen, efter man er blevet afvist.

Kunne du have lyst til at dele din motiverede ansøgning med mig?

Er det næsten alle ansøgere, der kommer på kursus, eller er der mange flere ansøgere end antallet af pladser?

Jeg kan lige skrive en privat besked til dig :blush:

Jeg ved det faktisk ikke. Men som jeg har forstået det, er der altid flere ansøgere, end der er pladser. Nogle gange kan man så komme på en venteliste, hvis nogen dropper ud inden kurset starter. Men hvis du dropper ud af kurset efter du har fået tildelt en plads, mister du retten til at søge SPV-kursus igen i et år. Så man skal virkelig være sikker på at kunne komme til alle timerne og følgevagterne.

Men du kom ind første gang du søgte?

Ja, det gjorde jeg. Jeg ved ikke, om det er normalt eller ej, men hvis I kan, så søg så mange hold som muligt. Jeg søgte kun ét - det jeg er på nu. Fordi det var det eneste kursus, hvor jeg kunne komme til alle timer. Men nu er jeg også lidt et særtilfælde ift. at det ikke ville være et problem for mig at køre SPV-kursus sammen med 2. semester, som det ville for mange andre. Og så har jeg også lidt erfaring mht. vikararbejde indenfor sygepleje fra tidligere.

Hvordan kan jeg vide om jeg “kan” alle dage? Hvor er der en oversigt over den obligatoriske undervisning?

Der plejer at blive lagt en oversigt over timer inde på blackboard, men mit SPV-kursus lå primært fra kl. 18 tirsdag og torsdag og nogle weekender fra kl. 8-16.
Men på 1. semester er det eneste obligatoriske forelæsningen med tavshedspligt, hvor I skriver under og så kan jeg ikke helt huske, om der var andet :relieved: Ellers må du bare tage tidligt afsted fra timerne for at kunne nå ud i Skejby

Okay! Er virkelig taknemmelig for, at du tager dig tid til at svare :slight_smile:

Hej Myraki10, er det muligt at komme i kontakt med dig på privat besked? :))

Du kan bare skrive en privatbesked til mig via min profil :blush:

Det er nu nemt tryk på profilnavnet og derefter på Besked

1 Synes om