FADL medlemskab: Prioritet eller kan det vente?

Jeg er blevet optaget på medicinstudiet i Aalborg, og vil i forbindelse med det høre jer, om i synes at et medlemskab hos FADL er et “must” lige fra starten, eller om man godt kan vente et par måneder med at tilmelde sig.

I må også meget gerne skrive om de plusser FADL har givet jer, som i har kunnet mærke mest.

Som gammel fagforeningsrotte (dog ikke fagpolitisk aktiv i FADL), så synes jeg man bør være medlem af den fagforening der repræsenterer en, der hvor man nu er i livet. Således har jeg været medlem af FADL, Yngre Læger og nu er jeg så medlem af PLO (praktiserende lægers organisation). Det er kun ved at være sammen med andre at man kan stå stærkes i forhold til modparten.

Så min opfordring er at blive medlem. Jeg ved pengene er få som studerende - jeg har jo selv været der, men det er billigt at være medlem af FADL. I hvert fald i forhold til PLO, hvor jeg tror jeg betaler 14.000-17.000kr/år nu (inkl medlemskab af lægeforeningen) - just saying :dizzy_face:

Hvilke fordele du får kan du se under menupunktet “Medlemsfordele” på deres hjemmeside .

Man kan så spørge, hvad FADL kæmper for for tiden - det må dine medstuderende svare på - det ved jeg ikke.

Tillykke med optagelse på AAU. Jeg har tidligere læst medicin på AAU (læser nu på KU) og jeg ved at der desværre kun tilbydes et eller to hold per semester (med 10-20 studerende per hold), så det er de studerende med den største erfaring/dem der er længere hen på studiet, som prioriteres. Så det er næsten umuligt at kom på SPV kursus på 1 og 2 semester. De fleste der optages går på 3 eller 4. Held og lykke med det :slight_smile:

Mange tak!

Tror du det er helt udelukket? Også selvom man har skrevet en smadder god ansøgning?

Ja da, selvfølgelig skal man prøve- intet er udelukket. Jeg kan eventuelt sende dig min ansøgning hvis du giver mig din mail, fik en plads mens jeg var på 2. semester :slight_smile:

Hej, har skrevet en privatbesked med min mail. Er det muligt, jeg også kan få set den ansøgning :slight_smile:

Jeg starter nemlig til medicin og vil gerne forsøge i 2. semester at ansøge :slight_smile:

Eller vent, jeg kan ikke rigtig se hvor jeg kan sende en privatbesked…

:frowning:

Jeg har skrevet en pb til dig.

Eeeeej jeg synes der er irriterende og mærkeligt når folk deler ansøgninger. Det er en motiveret ansøgning og den skal man altså selv skrive. Det giver absolut ingen mening i min verden - det samme som sådan noget med at dele sin kvote 2 motiverede ansøgning, som nogle også gør. Lad nu være.

Du har vist mange meninger om næsten alting. Hvad med at du lod folk gøre som de ønskede? Ingen har spurgt til din holdning. Så “lad nu være.”

5 Synes om

Men nogen spurgte til din holdning til, hvad min holdning er? :thinking:

I min verden er det bare nederen at komme ind på et studie/få et job på baggrund af en motiveret ansøgning andre har skrevet.

Hvor motiveret kan man lige være, hvis man ikke selv er motiveret nok til at kunne sætte sig ned og formulere, hvorfor man ønsker en plads på medicinstudiet eller en plads på et bestemt kursus :wink:

Det kunne også handle om man ønsker inspiration - ønsker at se, hvordan den skal sættes op, hvordan den kan strikkessammen. Det kunne også være den der læser den laver en der endnu bedre :wink:

7 Synes om

I såfald er jeg all for it! :wink:

Jeg er ikke helt sikker på hvad det er du spørg om ud fra svarende, men man behøver ikke være medlem af fagforeningen FADL for at blive fadl-vagt (spv), ikke i København - tænker det må være det samme allesteder, også nu hvor fald ikke varetager spv i Aarhus (så vidt jeg har forstået).

1 Synes om

Kan jeg også få den tilsendt? Ydermere… tales der om at få spv-vagter hos FADL eller blive medlem af fagforeningen FADL?