Examenslæsning til 4. sem examen

Hvordan læser man egentlig bedst til 4. sem examen? Jeg ved godt at det er meget individuelt, men skulle vilje ha nogle gode tips og råd.
Jeg er med i læsegruppe.

Det ultimativt mest effektive er:

  1. Pil din computer fuldstændig fra hinanden og stil den under sengen, i kælderen el.lign.
  2. Gør det samme med fjernsynet
  3. Ditto telefonen
    (4. ditto kæresten ?)

Tricket er at gøre det mest muligt besværligt at lave andet end at læse og at man ikke "lige tager 5 min pause).

Jojo. Det du skriver ved jeg godt.
jeg ville dog ha nogle specifikke tips og råd infor just 4e examen. Selvfølgelig ved jeg godt at man må læse for at klare sig! Dog er det ikke fejl at ta nogle pauser under en dags examenslæsning…

Biokemi: opgaver, opgaver, opgaver. Desværre.

Histologi: ellen holm, ellen holm, ellen holm.

Herudover: som rune skriver…

[quote=“Lasse”:12lqttiq]Biokemi: opgaver, opgaver, opgaver. Desværre.

Histologi: ellen holm, ellen holm, ellen holm.

Herudover: som rune skriver…[/quote]

OK! det lyder som en god idé. Hvem er Ellen Holm?

Ellen Holms kompendie i Speciel Histologi.

http://www.studmed.dk/viewtopic.php?t=81

Ellen Holms kompendie i Speciel Histologi.

http://www.studmed.dk/viewtopic.php?t=81[/quote]
Ahh! Er den god alltså?
Hvad er fordelen med den sammenlignet med eks.vis stevens&Lowe Human histology eller geneser?

At den er et kommendie… desuden er er cdrom´erne en anden måde at lære på…

Hejsa! Jeg var ikke så glad for biokemien på 4. semester men fandt en ret god metode til indlæring af det. Jeg kopierede det metaboliske kort op til A3 str og skrev alle de ting på, jeg mente var tilstrækkeligt at vide (enzymnavne og reaktioner i de forskellige processer). Derefter printede jeg 10 metaboliske kort ud og skrev det hele på disse uden at måtte kigge på mit “facit”. Da jeg havde gjort dette kunne jeg huske de vigtigste ting og det fungerede til eksamen. Det skal lige siges, at jeg gjorde dette umiddelbart før eksamen. I eksamenslæsningen fik jeg læst alle tingene grundigt, lavede nogle essentielle oversigter og ellers satte mig godt ind i og forstod pensum. Og så selvfølgelig regnede gamle eksamenssæt. Held og lykke med eksamen og god læselyst :slight_smile:

Tack, det lyder som en god måde at gøre det på!