Et spørgsmål vedrørende ansøgning

Hej :smiley:

Jeg har overvejet at sende en ansøgning (ikke en motiveret ansøgning) bare en kort resumé om mig selv, alder, beskæftigelse og min karakter. Jeg har nemlig læst at kvote 2 på Århus er på baggrund af ens samlede snit i fagende Mat, kemi, fysik, dansk og engelsk og at hvis man har flere end 4 A-fag, så har man en større chance i betragtningen. Jeg har et høj snit i de angivende fag og har ligeledes mere end 4 A-fag.

Men… Nu har jeg læst lidt rundt her, hvor flere har skrevet en meget velformuleret og flot motiverede ansøgning og er blevet i tvivl. Som sagt har jeg skrevet en kort ansøgning (men ikke en der ligner en motiverede ansøgning), den er meget kort og præcis. Har jeg misforstået noget, skal jeg skrive en motiverede ansøgning, når de alligevel kun kigger på min snit i de nævnte fag?

Motiverede ansøgning skriver man vel kun til Odense og København, men det vel anderledes med Århus som kun kigger på snittet? ikke? :slight_smile:

Hej Amina

I Århus er det KUN gennemsnittet af de 5 fag du kommer ind på, så du kan spare dig selv og studieadministration for besvær.

Mvh
Mignon

Hej Mignon,

Tak for din svar. :slight_smile: