Erfaringer med eksamen i medicinsk filo og videnskabsteori

Hej alle,

Jeg er netop startet på AU. Torsdag skal vi trække eksamen i medicinsk filosofi og videnskabsteori. Det er en 24 timers skriftlig eksamen. Vi skal besvare 2 spørgsmål til pensum og den må max fylde 5 sider

Hvad har i af erfaringer med denne? Vi har lavet en prøveeksamen, og jeg syntes, at den virkede overraskende let. Jeg er dog bange for, at jeg undervurderer det? Begynder at frygte den lidt, kan jeg mærke. Orker ikke at dumpe første eksamen på uni og skulle op til reeksamen som (vist nok) er mundtlig.

Det virker så flyvsk og diffust for mig, den slags - filosofi og sådan - fordi der ikke er ét facit, som eksempelvis i mikro. Der er en cellemembran immervæk en cellemembran, men i filosofi føler jeg mig på udebane fordi det er så åbent for fortolkning. Teksterne vi har haft har været lange og jeg har overhovedet ikke forstået hver og en i dybden.

Hvad er jeres erfaring med denne eksamen? Hvordan gik det, fik i feedback osv?

Mvh. M

1 Synes om

Jeg var oppe til den eksamen, da det var en eksamen, hvor vi skulle møde op som til en “almindelig” eksamen. Det gik fint. Dumpeprocenten på min årgang var kun 3% og vi var 230, der var til eksamen.
Jeg var ikke nervøs før selve eksamen og heller ikke under. Især ikke når vi havde adgang til alle vores noter og tekster til eksamen.
Men vi fik ikke feedback - bare en bestået/ikke-bestået karakter.

En god idé kan være at skrive små redegørelser af teksterne, så du kan kopiere dem ind i din eksamensbesvarelse. Men pas på, hvis du har skrevet/skriver noter i fællesskab med andre ift. plagiat.

1 Synes om