Erfaringer med at starte på KU (25+ år) - og nogen gamle der starter i år?

Hej alle,

Er der andre gamle der søger ind på KU til sommer? Jeg selv er 29, næsten 30, når jeg starter.
Mit snit fra gymnasiet holder så jeg er garanteret på optag og ville derfor bare høre, om der er andre i samme båd?

Jeg er ikke nervøs for at føle mig gammel eller udenfor, startede på AU for 1,5 år siden som næsten 28 årig og det gik fint. Det er rent familiære omstændigheder at jeg måtte stoppe. Men nu er jeg klar igen

Hvem starter på KU med mig? Passer det at der er et “pensionist”-hold ved hver sommerstart for folk over xx år? (jeg elsker betegnelsen)

Jer der er startet på KU tidligere, hvad har jeres erfaringer været med alderen? Jeg glæder mig meget

Hej :slight_smile: jeg er 25 og starter på ku til sommer. Fylder 26 kort efter studiestart.

1 Synes om

Jeg startede sommer på SDU i 2014. hvor de også optager efter aldre hhv sommer og vinter. Jeg tænker gennemsnitsalderen var omkring de 24 år ca. Du bliver nok en den øvre ende af aldersgrafen, men du er nok ikke den eneste som er omkring de 30 :slight_smile:

1 Synes om

Jeg er 34 år, og startede sidste år. Jeg er på et ret gennemsnitligt hold aldersmæssigt, hvor det spænder fra 19 år til mig som alderspræsident. Der er en ret god spredning, men med en overvægt af de 20-25 årige. Det er i hvert fald ikke mit indtryk at jeg er blevet placeret på et “olle-kolle” hold, som jeg ellers også havde læst mig til før jeg startede. Det kan sagtens være at et sådan hold eksisterer, men jeg har ikke hørt om det på denne årgang. Det skal siges at jeg heller ikke følger så godt med i alt det ikke-faglige, så det kan have forbigået min opmærksomhed hvis det eksisterer. Desuden har jeg haft merit for 80% af første semester, og det sammenholdt med at vi stort set ikke har været fysisk til stede på campus, fraset de første par uger, har gjort at hele semesteret har været lidt mærkeligt. Forhåbentlig er alt mere normalt når du skal starte til sommer. Velkommen til når du når så langt.

1 Synes om