Er du optaget på KU?

Hej alle

Som nævnt i et tidligere indlæg har jeg selv fået en standbyplads på KU og tænkte derfor, at det kunne være sjovt at høre, hvis nogen af jer andre enten er blevet optaget direkte eller på standbylisten som mig selv (og med hvilket snit)? :slight_smile:

God weekend!

Hej futuredoctor!

Jeg er optaget på KU med start her d. 27. august :slight_smile:

Jeg er kommet ind via kvote 2, så mit snit kan du nok ikke bruge til så meget! Men det var 8,6 på den gamle skala :slight_smile:

Kæmpestort tillykke til dig! Hvor er det flot! Jeg håber, du bliver glad for det og får en god studiestart.

Af ren nysgerrig… må man spørge, hvad du har gjort for at blive optaget på kvote 2? Anden uddannelse, relevant erhvervserfaring eller hvordan? :slight_smile:

Held og lykke!

Ja, selvfølgelig!

Jeg er uddannet fysioterapeut fra januar 2013, jeg har siden været fastansat på en neurologisk hospitalsafdeling i 1,5 år. Derudover har jeg lavet frivilligt arbejde i et år i en basisgruppe på Panum under IMCC. Jeg har lavet rigtig meget foreningsarbejde igennem mit liv også, ved ikke hvor meget det har at sige, men jeg skrev det da :slight_smile: Min ansøgning ligger i tråden “hjælp til en forvirret ansøger” inde under motiverede ansøgninger-forummet…

Hold da op - så har du da virkelig også fortjent pladsen! Endnu engang stort tillykke med det! Jeg håber, det er alt det hårde arbejde værd (men det er jeg næsten også overbevist om, at det viser sig at være) :slight_smile:

Det tror jeg bestemt! Det har ikke været på grund af medicin at jeg har uddannet mig til fys… Så så hårdt arbejde har det heller ikke været :slight_smile: Jeg besluttede mig i september sidste år for at søge ind, og så har jeg bare været så heldig at alt hvad jeg har gjort op til, har været godt for min ansøgning :slight_smile: Så på en eller anden måde kan man vel sige at det var “meant to be” :slight_smile:

Stort tillykke med standby-pladsen! :slight_smile: