Er du optaget på KU?

Hej alle

Som nævnt i et tidligere indlæg har jeg selv fået en standbyplads på KU og tænkte derfor, at det kunne være sjovt at høre, hvis nogen af jer andre enten er blevet optaget direkte eller på standbylisten som mig selv (og med hvilket snit)? :slight_smile:

God weekend!

Hej futuredoctor!

Jeg er optaget på KU med start her d. 27. august :slight_smile:

Jeg er kommet ind via kvote 2, så mit snit kan du nok ikke bruge til så meget! Men det var 8,6 på den gamle skala :slight_smile:

Kæmpestort tillykke til dig! Hvor er det flot! Jeg håber, du bliver glad for det og får en god studiestart.

Af ren nysgerrig… må man spørge, hvad du har gjort for at blive optaget på kvote 2? Anden uddannelse, relevant erhvervserfaring eller hvordan? :slight_smile:

Held og lykke!

Ja, selvfølgelig!

Jeg er uddannet fysioterapeut fra januar 2013, jeg har siden været fastansat på en neurologisk hospitalsafdeling i 1,5 år. Derudover har jeg lavet frivilligt arbejde i et år i en basisgruppe på Panum under IMCC. Jeg har lavet rigtig meget foreningsarbejde igennem mit liv også, ved ikke hvor meget det har at sige, men jeg skrev det da :slight_smile: Min ansøgning ligger i tråden “hjælp til en forvirret ansøger” inde under motiverede ansøgninger-forummet…

Hold da op - så har du da virkelig også fortjent pladsen! Endnu engang stort tillykke med det! Jeg håber, det er alt det hårde arbejde værd (men det er jeg næsten også overbevist om, at det viser sig at være) :slight_smile:

Det tror jeg bestemt! Det har ikke været på grund af medicin at jeg har uddannet mig til fys… Så så hårdt arbejde har det heller ikke været :slight_smile: Jeg besluttede mig i september sidste år for at søge ind, og så har jeg bare været så heldig at alt hvad jeg har gjort op til, har været godt for min ansøgning :slight_smile: Så på en eller anden måde kan man vel sige at det var “meant to be” :slight_smile:

Stort tillykke med standby-pladsen! :slight_smile:
Og ja, jeg er blevet optaget på KU! Med sommerstart, så her lige om lidt! :smiley:

Mit snit lå på 11,2, og kom op på 12,1 med hurtigstartbonus :slight_smile:

Mange tak!

Og også et kæmpe tillykke til dig - super flot! Rigtig meget held og lykke med studiestart. Håber du bliver glad for det :slight_smile:

Jeg kom også ind på KU :slight_smile: dog gennem kvote 2.

Havde et gymnasiesnit på 7,0 ny skala, så intet at prale af :slight_smile:

Højt snit eller ej er det da stadig super flot (tænk hvor mange der drømmer om en plads). Stort tillykke! Håber du bliver glad for det :slight_smile:

Hej!
Og tillykke med pladsen :slight_smile:
Jeg er optaget med vinterstart (søgte også vinterstart…) gennem kvote 1 med et snit der med hurtigstartsbonus var 12,7

Mange tak og også stort tillykke til dig - både med pladsen og det virkelig flotte snit :slight_smile: Held og lykke!

Tillykke med optagelsen alle sammen:) Jeg er selv blevet optaget med et snit på 11,8 og skal starte D. 27 august. Det bliver superfedt.

Nogen vinterstartere herinde fra gruppe 111V som skal på rustur her den 15. august??

Tak :slight_smile: og også held og lykke til dig futuredoctor - måske vi en dag støder på hinanden derinde…

Dr. Zaid: Er hverken på hold 111V eller med på rusturen. Så der er jeg ikke til meget hjælp.

Er dog på hold 106b (vinterstarter) og overvejer at tage til studenterrådets rusarrangement her på torsdag. Tænkte om der var nogen studmed’ere på KU der kunne fortælle om festen i forhold til hvor mange der plejer at komme og om man får en god mulighed for at møde nogle af sine nye studie buddies :wink: og også om der er nogle af Jer nye som mig, der deltager?

Tusind tak, Aloha! Det gør vi helt sikkert :slight_smile:

Jeg skal af gode grunde hverken med på rusturen eller til arrangementet på torsdag, men har et par bekendte gymnasievenner, der er optaget på vinterstart, og som har tænkt sig at deltage på torsdag (samt på rusturen). God fornøjelse! :slight_smile: