Er det til at få SPV-vagter i Odense?

Hej! :smiley:
Jeg vil bare høre, om der er nogle herinde, som ved om det er til at få SPV-vagter på FYN, men selvfølgeligt helst i Odense.

Jeg er netop ved at være klar til at tage vagter, men har fået af vide på følgevagterne og af en underviser, at der er meget få vagter for tiden, fordi OUH skal spare :roll:

Jeg har hele tiden regnet med at kunne tage disse vagter, da jeg kun har tre års SU til hele mit studie :shock:

SÅ … er det til at få SPV- vagter ved FADL i odense?

Og har i nogen erfaring for om der er visse dage/ vagttyper, som er lettere end andre at få? :?

Dengang jeg tog vagter var det meget op og ned. OUH skal altid spare sidst på året, for der er puljen til vikararnbejde jo ved at være brugt op.

Men nu er FADL jo ikke det eneste sted man kan tage vagter, som stud.med’er.

http://www.dynamed.dk - her kan du også tage vagter under hele studiet.

En anden mulighed er vikariater på div. plejehjem i ferier og når der er nogen blandt deres faste personale der skal på barsel.

Der er faktisk mange muligheder, hvis man ser sig godt for.

er det så nu man skal være en lyseslukker og sige at man ikke må tage FADL konkurrerende arbejde mens man er medlem af fagforeningen FADL for ikke at lave gejl med de overenskomstforhandlede lønninger…

Jeg er klar over at jeg nu bevæger mig langt væk fra denne tråds oprindelige emne, men…

Dynamed er så vidt jeg kan se en nystartet virksomhed med en aktivitet der ligner vagtbureauets.

Den tidligere direktør for vagtbureauet blev jo bortvist med øjeblikkeligt varsel, fordi hun var i færd med at opbygge en konkurrerende virksomhed til FADLs vagtbureau, imens hun sad som direktør.

Jeg har prøvet at undersøge det, men kan ikke umiddelbart finde ud af hvem der står bag dynamed.
Hvis det drejer sig om den samme person må det da være endnu en grund til at opfordre til ikke at søge arbejde hos Dynamed - ud over at det er at undergrave den indsats som FADLs vagtbureau har gjort igennem mange år…

Fra Erhvervs og Selskabsstyrelsen:

Selskabsregistreringer

24.10.2004 12:57

CVR-nr. 27457762
Navn: DYNAMED HOLDING ApS
Adresse: Hyldemor 6
5270 Odense N
Kommune: Odense

Registreret pr. 01.12.2003:

Stiftelsesdato: 01.12.2003.

Seneste vedtægtsdato: 01.12.2003.

Kapital: kr. 125.000,00.

-Indbetalingsmåde: kontant kr. 125.000,00 til kurs 111,00.

Stiftere: Direktør Marianne Hammer, Granvej 67, Annisse, 3200 Helsinge, den 01.12.2003, Sune Kellemann Nybro Laugesen, Hyldemor 6, Næsby, 5270 Odense N, den 01.12.2003.

Direktion: Direktør Marianne Hammer, Granvej 67, Annisse, 3200 Helsinge, den 01.12.2003, Sune Kellemann Nybro Laugesen, Hyldemor 6, Næsby, 5270 Odense N, den 01.12.2003.

Selskabet tegnes af en direktør alene.

Revision: Revisionsfirmaet Axel Gram I/S, Læssøegade 24, 5000 Odense C, den 01.12.2003.

Første regnskabsår: 01.12.2003 - 31.12.2004.

Regnskabsår: 01.01 - 31.12.

hmm var det ikke Marianne hun hed?
Underligt at hun laver et selskab i odense…hvis hun bor i helsinge!

Marianne Hammer - tidligere direktør i FADLs vagtbureau.

Hun må jo siges at have et indgående kendskab til det eneste konkurrerende firmas forretningsgange…

Har aldrig hørt om dynamed, er det noget studmed’erne benytter i Odense???

Umiddelbart synes jeg det lyder MEGET uønskværdigt med en konkurrent til “vores alle sammens FADL”…

Vil da hellere opfordre til at tage VT-kursus så snart det er muligt, hvilket øger ens muligheder for at få vagter, og så huske på at man kan tage vikariater sidst på studiet.

Der er også mulighed for at tage 12-timers vagter i Kolding, Vejle, Fredericia, Esbjerg etc. gennem vagtbureauet i Århus… går ud fra at noget lignende gælder på den anden side af Storebælt…

Og så er det vel altid nemmest at få vagter på hverdage og i eksamensperioder. Sådan er det ihvertfald i Århus.

:frowning:

Dynamed er et firma, som arbejder udenfor overenskomster. Direktøren har været ansat i fadl i københavn, hvor hun er blevet meldt til politiet for rod i regnskaberne.

Tag og arbejd for fadl istedet og få en ordentlig løn.

Jeg er medlem af FADL i Odense, og det er jeg fuldt ud tilfreds med.

Men foregående indlæg er noget af det mest subjektive og latterlige vrøvl jeg længe har hørt.

[quote=“jesper bruun”:m7tpb6q1]:frowning:

Dynamed i odense er et fuskerfirma, som ikke behandler deres ansatte ordentlig, da de giver en dårligere løn end fadls overenskomst. Marianne Hammer er en tidligere direktør for fadl-vagtburau i odense og københavn. De har politianmeldt hende, da hun lavede en masse fusk der. Pas på hende.

Når man er medlem af fadl, så må man ikke arbejde for dynamed.[/quote]

Så vidt jeg kan se, er det eneste korrekte, at man ikke BÅDE kan arbejde for FADL og Dynamed.

Ja, det er korrekt, at Marianne Hammer først var direktør for hele FADL og derefter kun for FADL i Odense. I forbindelse med generalforsamling sidste år valgte hun at opsige sin stilling, hvorefter hun blev fritaget.

Hvad bygger du dine påstande på, at MH lavede en masse fusk i Odense ? Er det grebet ud af den blå luft ?
Faktum er, at vi var rigtig mange, der var MEGET glade for Marianne. Hun var hamrende dygtig, og der skete virkelig mange gode ting, da hun var direktør for os.
Så vidt jeg er orienteret, opsagde Marianne sin stilling i forbindelse med en afstemning omhandlende biomekkernes eventuelle indtræden i FADL. På det tidspunkt var efterspørgslen efter FADL-vagter så stor, at der konstant var udækkede vagter. Derfor blev det forsøgt lavet sådan, at biomekkerne også kunne tage vagter hos os. Ved en senere afstemning blev der dog stemt NEJ til dette.
Efterfølgende vælger Marianne og Sune at starte Dynamed. Og dette var ene og alene muligt for dem, fordi FADL selv havde jokket godt og grundigt i spinaten. FADL havde glemt, at få Marianne Hammer til at underskrive en konkurrence-klausul. Hun kunne derfor frit opstarte en konkurrende virksomhed.
Dette er selvfølgelig beklageligt for os på FYN, men indtil videre har jeg ikke oplevet nogen problemer med at få de vagter, som jeg gerne vil have igennem FADL. Samtidig kender jeg en del, der er medlem af Dynamed. Disse medlemmer er yderst tilfredse, og de tjener ganske udmærkede penge. Om de tjener det samme som FADL-vagter har jeg ingen anelse om, men på den anden side, hvorfor skulle de også det ? Dynameds medlemmer er ikke dækket af FADLs overenskomst, så hvilken sammenhæng er det mellem dette, og at Dynamed skulle være et fuskerfirma ?

“Pas på hende”, skriver du til sidst. Jeg kan absolut ikke se nogen grund til, hvorfor man skulle det. Man burde hellere passe på dine mere eller mindre ukvalificerede indlæg, Jesper.

Jeg kender ikke samtlige detaljer om de ting, der er sket i Mariannes virke hos os. Dette er bare min opfattelse af Marianne og Dynamed. Denne opfattelse ved jeg dog, at jeg deler med mange andre her i Odense. At folkene fra Århus så har deres egne spekulationer om, hvad Dynamed egentlig er, må vel være deres sag. Men mon ikke I skulle sætte jer lidt mere ind i tingene, inden i lukker sådan en gang l… ud ?

Kommentarer modtages hjertens gerne - men lad os holde dem på et lidt højere og mere fagligt niveau end Jesper Bruuns.

Er helt enig med schourasmus…
Denne debat begynder at ligne den man kunne opleve i Odense, op til den ekstraordinærer generalforsamling i FADL-Odense for omkring et år siden. Op til denne GF havde ukendte personer omdelt og ophængt sedler med et indhold, der minder meget om det man kan læse i jesper bruuns indlæg. Anklager mod Marianne Hammer (MH), om bl.a. at have taget af kassen osv. Bagmændene bag de omdelte løbesedler, havde ved generalforsamlingen, ikke mod til at vedkende sig deres gerninger, ingen ville tage ansvaret. Det er simpelthen for lavt, at kaste om sig med anklager om fusk og svindel, uden at man har noget at have det i. Så vidt jeg ved endte politianmeldelsen fra Københavns kredsforening ikke med at der blev rejst tiltale mod MH, med andre ord, der var ingen sag. Er det rigtigt forstået…?
Jeg er udmærket klar over, at der er mange meninger om Dynamed og MH, og det skal der også være plads til. Men jeg vil som schourasmus også be om at tonen ændres. Vil man beskylde folk, for at være fuskere skal man have en forbandet god grund…

Jeg er iøvrigt medlem af FADL. Jeg tager pt hverken vagter i FADL eller i Dynamed.

oschjerning.

Min erfaring er at, det kan være enddog meget svært at få visse vagter i Odense (læs: hele fyn)… Muligvis skyldes det, at jeg primært har været skrevet op til de vagter som vi alle vil have, men der er jo en grund til at vi helst ikke vil arbejde hverdage mellem 7-15… Jeg er har været ude for at have været skrevet op til weekendarbejde i både 3, 4 og 5 uger til vagter, og ikke fået nogen… det er ret surt, specielt når man kun mangler 13 timer i at få udbetalt kursusbonusen… Men det kan lade sig gøre at få vagter i Odense dels ved langtidsplanlægning og dels ved at være villig til at misse timer på uni (hvilket jeg helst ikke gør)

Med hensyn til Dynamed vil jeg lige knytte en hurtig kommentar. Det er rigtigt at de principelt er problematisk, hvis vi tager vagter gennem dem (fagforening, konkurrence og alt det der) Optimalt burde vi jo støtte vores fagforening som (burde have?) har et godt ry i sundhedsvæsnet i DK. Men vi er jo kun mennesker, og vi skal jo også leve… jeg er ikke medlem hos Dynamed endnu, men har kraftigt overvejet det for at have flere muligheder for at tjene mine penge. For mig at se er Dynameds force primært, at de har en SMS-tjeneste så man kan få udækkede vagter tilbudt pr SMS - hvorfor har FADL i øvrigt ikke det??? Men helst ville jeg da blive udelukkende hos FADL (lønnen er bedre og alt det der :slight_smile: ) Problemet er bare at Dynamed udsender mange flere faggrupper end FADL, bl.a. sygeplejestuderende, biomekkere og andet - det er jo godt nok, og med et kursus som ligner SPV er de jo fuldt ud lige så gode som os. Det medfører så at Dynamed kan dække flere vagter end FADL, hvilket har fået et hel del sygehuse til at bruge Dynamed ret meget, hvis ikke udelukkende… Når dette sker vil FADL miste kunder, hvilket vil medføre endnu færre vagter til os og så videre… skruen uden ende og potientelt døden for FADL - derfor tror jeg faktisk ikke jeg vil benytte mig af Dynamed for at bibeholde vores fagforening og den kvalitet som jeg mener FADL borger for - men det er surt at sidde hjemme en weekend og vente på at telefonen ringer - uden at den gør det…

-Hauge

[quote=“hauge”:1ba2ptqk] For mig at se er Dynameds force primært, at de har en SMS-tjeneste så man kan få udækkede vagter tilbudt pr SMS - hvorfor har FADL i øvrigt ikke det!?!?!?!?
[/quote]

FADL i Odense har haft den service indtil for ca. 1½ år siden (du må ikke hænge mig op på den eksakte dato). Den blev dog nedlagt, da den var for dyr og FADL ikke mente de nok valuta for pengene. Dvs de fik ikke dækket vagter nok til, at det kunne betale sig.

Et af problemerne med FADL’s sms-service var, efter min mening, at FADL ikke havde inddelt folk i grupper. Jeg fik f.eks. både tilbud om VT og BVT vagter pr. sms, selvom jeg kun var SPV’er. Det er da ganske enkelt et spild af penge.

Jeg er en af de frafaldne fra Fadl Odense. I skal vide, at jeg nu går til ringere løn, alt for mange vagter og ikke mindst en ulidelig chef, der mener, at vi selv kan tage ansvar for vores tidsanvendelse. Det er hårdt og tro mig: jeg lider……. Men jeg gør det for jeres skyld og ikke mindst din Jesper Bruun, så du og andre Fadl’ere stadig kan få del i de få vagter, Fadl Odense trods alt stadig har. Imens jeg sidder og skriver dette, mindes jeg de vidunderlige ting, som vi havde i Fadl: Et kontingent på 1.300 kr., holdforpligtelse, 11/2 mdr. holdopsigelse, bagvagter, 3 dages reglen ved udenbys vagter, bindende opskrivning, ringetider osv. osv. Sådanne vidunderlige ting har vi desværre ikke kunnet få gennemført i Dynamed med den rigide chef, vi har. Men måske kan vi over tid præge hende positivt……… or not.

Jeg synes, Fadl skulle bruge deres krudt på at optimere vagtsituationen til gavn for deres medlemmer i stedet for at bekrige andre på grund af, at de har den succés, de ikke selv formår at skabe. Og så glemme alt om den kliche, at det er fordi OUH skal spare…………. Hvilken undskylding skal man så bruge i januar, når der er kommet nye budgetter?

He he… Lidt ironi kan man altid bruge…
Hvis det bliver for hårdt for dig, kan du jo altid investere de penge du sparer på kontingentet i IT-aktier - Så går det nok lige op i sidste ende :wink:

Først vil jeg lige sige hvem jeg er:
Mit navn er Sveinar Menne, og jeg har tidligere siddet i bestyrelsen i FADL København, på samme tid som Marianne Hammer var direktør. Jeg holdt dog et sabbatår fra foreningsarbejdet på det tidspunkt hun blev bortvist.
Jeg har efterfølgende siddet et år i representantskabet, men er lige trådt ud.

Jeg vil gerne kommentere de oplysninger og beskyldninger der er kommet, men først vil jeg bare sige at jeg synes det er mest ærligt at man i en debat fortæller hvem man er, eller i det mindste hvilken baggrund man har. Jeg antager f.eks. at oschjerning står for Ole Schjerning, som er bestyrelsesmedlem i Foreningen for Sundhedsfaglige studerende, en af samarbejdspartnerne til Dynamed. Det kunne jo have interesse for debatten at vide dette.

Jeg udtaler mig nu på egne vegne, da jeg ikke længer er tilknyttet FADL som politiker. Jeg interesserer mig dog stadig for hvad der sker med foreningen, og følger derfor debatten.

Marianne Hammers skæbne i Odense vil jeg ikke kommentere, men det er korrekt at hun blev bortvist i København. Dette på grund af at man opdagede at hun var igang med at udvikle sit eget vikarbureau. Men allerede forinden var der store samarbejdsvanskeligheder med hende, som jeg dog ikke vil gå nærmere ind på her.
Vi var dog meget glade for hende i starten, da hun var entusiastisk og kom med mange ideer til hvordan man kunne få mere gang i forretningen. Desværre holdt ikke disse ideer og tiltag stik når det kom til stykket.

Angående politianmeldelsen vil jeg ikke sige så meget, da jeg er usikker på hvad man rent faktisk må sige. Den er dog ikke henlagt endnu, politiet prioriterer ikke efterforskningen af sådanne sager højt, så der er ingen afklaring endnu.

Jeg vil gerne sige noget mere om FADL kontra Dynamed senere, men arbejdet kalder…

Er ikke med i FADL - kan simpelthen ikke se hvad FADL kan tilbyde mig for 1300kr om måneden - en monopol-vagtvirksomhed, der kræver at jeg tager et 70 timers kursus (+4 eksamner), for at komme ud til folk og børste tænder, vaske dem o. lign., de ganske få gange det ellers er muligt - på trods af at jeg (uden 70 timers udannelse vel og mærke) har arbejdet som social og sundhedsassistent afløser i 3 måneder i DK, og har en plejeuddannelse i England som FADL ikke vil give merit for…

de gode penge som alle råber op om er slet ikke så gode - jeg fik mere eller mindre lige så meget som ufaglært afløser i Danmark, og så alle de regler, man skulle tro FADL var et kartel og ikke en fagforening…

og nu vi er ved det med fagforeningen så forklar mig lige hvad en studerende skal med en fagforening - sidst jeg tjekkede var fagforeninger for fagudlærte - noget studerende ikke er - tror næppe der vil være nogen situationer hvor en studerende vil kunne få brug for FADL som det er tilfældet for færdiguddannede personer der fx er blevet fyret - det at være medlem af FADL’s fagforening er lig med et blad i ny og næ, og adgang til deres vagtbureau - som jeg ser ganske få fordele i - hvis FADL altid har været som det er nu - fatter jeg ganske simpelt ikke dets popularitet

Lad os samle diskutionen vedr. FADL her: http://www.studmed.dk/viewtopic.php?t=1382 :wink:

Hmmm

Efter min mening bunder dette i, at FADL ikke er i stand til at sikre en
vedholdende strøm at vagter til sine vagttagere.

Er selv kun medlem for at få et billigt ugeskrift.

Og…så stop venligst med at udtale jer om sager som I intet ved om!

vh C

Hvad er det, der bunder i at FADL ikke er i stand til at sikre en vedholdende strøm af vagter?

Hvem har sagt noget om sager de ikke ved noget om, og hvilke sager er det?