Er det nu al sliddet værd

Øv jeg er inde i en krise-periode lige i øjeblikket… hvilket er fuldstændigt latterligt da semesteret jo knap nok lige er gået i gang, og jeg ikke burde have tid til at gå at fundere over alt muligt :frowning:

Meeen min forstand vil det ikke sådan…
Er begyndt at tænke lidt over hvilken fremtid det er at jeg kommer ud til på den anden side af panums vægge… og ærlig talt så er jeg blevet lidt nedtrykt.

-Laaange arbejdsdage, -massere af nattevagter, -måske bliver jeg sendt væk fra mine børn og min mand i 1.5år på turnus, -en i forhold til arbejdsbyrden dårlig løn, -udsigt til at det speciale jeg interesserer mig for er næsten umuligt at komme i nærheden af…

Forhåbentlig er jeg ikke den eneste der har oplevet at pludselig få det sådan… Så hvad trøster I andre jer med i sådanne situationer?

Har overvejet at skifte til tandlægestudiet… men er alligevel bange for at jeg vil komme til at fortryde det, da jeg jo egentlig synes at medicin er superspændende. Men det ærger mig at vi kommer ud til så dårlige forhold bagefter, især når man sammenligner os med tandlægerne.

Det er godt nok nogle tunge tanker du gør dig om fremtiden, jeg vil mene at det kan se meget lysere ud!!!

Jeg er pt. i vikariat på en nuklearmedicinsk afdeling, og det er satme noget der holder!! Arbejdstiden er 8-15.24 hver dag, og der er ingen natte og weekend vagter!
Jobbet er super spændende, og der er massere af mulighder for at lave forskning sideløbende med arbejdet :slight_smile: Lægerne på afdelingen er vildt flinke til at undervise mig, og der bliver fulgt op på alt hvad jeg laver (så alle mine fejl, og dem er der mange af bliver fanget og rettet).

Indrømmet jeg kunne nok tjene mere som forvagt på en medicinsk afdeling, men helt ærligt så er jeg for glad for min nattesøvn.

OK turnus er surt, men sådan er det nu engang og lige så snart den er overstået kan jeg så introstilling i nuklearmedicin og så nyde livet :slight_smile:

Om det er slidet værd? Det er også svært at blive tandlæge og de gode stillingerne hænger heller ikke på træerne.

Hvis du stadig er forbløffet og nysgerrig på hvorfor, hvordan og hvornår - når du læser og møder patienter i klinikken, så er du det helt rigtige sted. Og angående job, stress og arbejdstider senere i livet, der skal du prøve at løfte hovedet rigtigt højt - så vil du pludselig se adskillige nicher og jobs som giver gode arbejdsforhold og løn.

Klem på :slight_smile:

pudsigt…

Det var rent faktisk en overlæge på klinisk nuclearmedicinsk afd. der i sin tid tog mig med på nogle af sine vagter og fik mig overbevist om at det var et superfedt arbejde… derfor begyndte jeg at læse medicin.

synes også stadigvæk at det er spændende, på trods af at der er meget at rive i.
Men efter at have snakket med tandlægerne så lyder det jo også lokkende at komme ud og forholdsvist hurtigt få en løn på 40-45.000.-

Nå men der er jo heller ingen der lovede at det hele ville blive serveret på et sølvfad. Det er bare lidt frustrerende når jeg indtil nu bestemt ikke har haft mine tvivl, om at jeg ville være læge… er ovenikøbet en af dem der synes at det er fedt at skulle læse meget. :slight_smile:

1 Synes om

Medicinstudiet åbner jo også for mange andre ting end bare hsopitalsverdenen. Der sidder masser af læger i forskningsstillinger rundt omkring. Praktiserende læger har jo også gode arbejdstider. Du kan jo også altid vælge at blive adm. direktør for Brøndby :slight_smile:
Hvis man skulle vælge studie/job efter lønnen er medicinstudiet nok ikke perfekt. Så skulle man have været tømrer - får løn efter folkeskolen, høj håndværkerløn i DK samt næsten ubegrænset mængde af sort arbejde, hvis man er til det.
Men ligesom jeg ikke gider save i træ resten af mit liv, ligeledes gider jeg ikke kigge på tænder. Jeg ville personligt fortryde et skift til tandlæge.

Op med hovedet. :slight_smile:
Tror de fleste har haft sådan nogle perioder. Er selv lige færdig med turnus og ja, det er da hårdt ind i mellem. Men jeg tror også man skal sætte det lidt i perspektiv. På mange punkter er vi nu også ret priviligerede.

Vi er stort set sikret et job hvor som helst i landet. Når man tænker på hvordan andre akedemikere kan gå arbejdsløs i årevis og må rejse landet rundt for at finde arbejde, er 1½ år i turnus måske ikke så galt igen.

Vi får en pæn grundløn, med rig mulighed for at tjene ekstra. Kender adskillige der arbejder i det “private” og ja, deres grundløn er ofte højere end vores, men så hedder det med garanti også: “Ingen øvre arbedstid”. Og overarbejdsbetaling er en by i rusland.

Mht. nattevagter er der jo den fordel om man vil, at man kan afspadsere (de fleste steder i hvert fald). Det er faktisk ikke så ringe endda at kunne have en halv uge fri efter en lør-sønd nattevagt. Og som flere andre nævner er der jo mange små specialer, hvor man ikke har nattevagt, eller i hvert fald sjældent.

…Og så ér det sjovt at være læge!

Håber det ku hjælpe lidt på humøret :wink: