Epstein Bar, fredagsbaren på SDU

Vi har den seneste tid haft en del problemer med at trække kunder ned i baren på SDU. Denne tråd er for, at studerende ved SDU kan uddele ris og ros og komme med konstruktive forslag til forbedringer. Samtidig ønskes erfaringer fra studerende fra AU og KU.
Som en lille slutnote kan jeg fortælle, at baren får en makeover til næste semester, så den gerne skulle fremstå mere indbydende!
Men deltag endelig - din mening er vigtig for os!

Vil lige gøre lidt reklame for Epstein Bars nye hjemmeside der lige er gået i live i dag 8) :

www.epsteinbar.dk

[quote=“tommyhj”:18pgv4dy]Vil lige gøre lidt reklame for Epstein Bars nye hjemmeside der lige er gået i live i dag 8) :

www.epsteinbar.dk[/quote]

unge kommende læger drikker da ikke : http://www.epsteinbar.dk/?Galleri:Rusfest_Februar_2007 :smiley:

Gratis kaffe har trukket mange ned i klubben i København, samt aviser, spill og lignende

God idé med kaffe :idea: … det tror jeg også godt kunne få endnu flere til at stikke hovedet ned i EB…

Spørgsmålet er vel hvor meget de må når der er en kantine lige ovenfor - det er jo at underbyde…

Kantinen lukker som regel kl. 14.30, mens fredagsbaren åbner kl. 14.00. Så sammenfald af åbningstider er kun på ½ time, så kaffe-forslaget er bestemt ikke udelukket. Personligt er jeg en relativ hyppig bruger af fredagsbaren på SDU (var der nede så sent som i fredags for at diskutere den nye ordning over et par øl - ganske godt fremmøde trods alt, selvom det måske ikke gik så meget på debatten som på Trivial Pursuit).
Der er fremlagt Backgammon, terninger, raflebægre samt TP på flere af bordene dernede, og der er opslået et fodboldbord, som stort set altid er i brug, så på spilleområdet er Epstein-Bar godt med.
Gratis kaffe (og måske snacks i form af eksempelvis peanuts, chips eller lignende) kan sikkert trække lidt flere til, men som jeg ser det, så er hovedproblemet, at halvdelen af studiet (specielt den første halvdel) er placeret på Universitetet, som ligger 6 km derfra, mens halvdelen af de resterende studerende er i klinik rundt omkring i landet og er derfor ikke “hjemme” fredag eftermiddag kl. 14.
Dertil skal vel også siges, at der sikkert er en del uinteresserede mennesker, som ikke anser det for “passende” at tage i fredagsbar, når de har brugt 40 timer af deres uge på at studere…

Min erfaring er dog, at man sagtens kan tage et par øl en fredag eftermiddag og samtidig være en særdeles seriøs student…det har jeg i hvert fald hørt :mrgreen:

Spørgsmålet er vel hvor meget de må når der er en kantine lige ovenfor - det er jo at underbyde…[/quote]

What? Det hedder “det frie marked”, frold!!!
Selvfølgelig må de sælge en vare billigere end kantinen!

I øvrigt sælger kantinen på Panum kaffe og te, mens det er gratis i Studenterklubben.

[quote]Det hedder “det frie marked”, frold!!!
Selvfølgelig må de sælge en vare billigere end kantinen! [/quote]
Det er noget du tror - Eurorest eller hvad det hedder har jo selvfølgelig lavet en kontrak med Winløwsparken og i den indgår - med garanti - at ingen andre må udbyde salg inden for området. Herunder underbyde produkter der findes i kantinens sortiment.

Før ebsteinbar blev lavet stod kantinen for salg af øl - det var ikke uden problemer at det overgik fra kantinen til Ebsteinbar.

Super initiativ. Jeg synes virkelig, at det mere er deprimerende end hyggeligt at være dernede.

I studenterklubben på Panum har vi som sagt gratis kaffe.
Derudover bordfodbold, bordtennis, keglebillard
2 x morgenaviser, M, Anders And, Woman, UFL mv af blade
Diverse spil, mest brugt er TP og BG

Ellers prøves der i den daglige drift at gøre det hyggeligt med stearinlys osv.
Efter gratis kaffe initiativ er der kommet 100%++ studerende i studenterklubben…

Har Studenterklubben så åbent hver dag?
Hvad sker der til fredagsbar? Er det noget, der er hver fredag? Nogle særlige arrangementer?

[quote=“Nikolaj”:2hj8zrcs]Har Studenterklubben så åbent hver dag?
Hvad sker der til fredagsbar? Er det noget, der er hver fredag? Nogle særlige arrangementer?[/quote]

Ja, på alle hverdag indtil eksamensperioden starter (hvilket den netop er). Læs mere herom på http://studklub.dk/

[quote=“Nikolaj”:23m31yz1]Har Studenterklubben så åbent hver dag?
Hvad sker der til fredagsbar? Er det noget, der er hver fredag? Nogle særlige arrangementer?[/quote]

Ja - i følge deres hjemmeside: http://www.studklub.dk/index2.php

Åbningstider:

Mandag: 11-15
Tir.-Fre.: 11-17

Fredagsbar skal ikke sæge kaffe, jeg er da aldrig gået derned efter kaffe, nej første bajer gratis og så ølkort til 95% af normalpris - BUM så er den i hus, vi gider alligevel ikke at have folk til at sidde og spille spil i hjørnerne :wink: (håber ikke dette kan googles!)

Vi kan ikke sammenligne et sted der har plads til kejlebillard (= hele eb areal!) med baren i Odense!

Skal man lefle for kunderne så vær dog realistiske og opstil gratis BOBspil ad libitum.

En gang tutor, altid tutor…

Brætspil og kaffe, nej nu har jeg da aldrig!

I Århus tager folk til fredagsbar for at drikke sig i hegnet og blive gennemvædet af sved! :smiley: -Hver fredag!

Sæt ølprisen til en ti’er, så kommer kunderne automatisk. Fredagsbaren i Århus er den største på hele universitetet - hvilket helt sikkert skyldes kombinationen af øl, kvinder og hornmusik! :wink:

[quote=“Lunderen”:2cwe1lyb]Brætspil og kaffe, nej nu har jeg da aldrig!

I Århus tager folk til fredagsbar for at drikke sig i hegnet og blive gennemvædet af sved! :smiley: -Hver fredag!

Sæt ølprisen til en ti’er, så kommer kunderne automatisk. Fredagsbaren i Århus er den største på hele universitetet - hvilket helt sikkert skyldes kombinationen af øl, kvinder og hornmusik! :wink: [/quote]

Der ER faktisk brætspil, og der ER øl til en ti’er, og kunderne kommer bestemt ikke automatisk! Kan du fortælle lidt mere om, hvad der foregår i Århus fra barens side?

[quote=“Nikolaj”:2g91aorc][quote=“Lunderen”:2g91aorc]Brætspil og kaffe, nej nu har jeg da aldrig!

I Århus tager folk til fredagsbar for at drikke sig i hegnet og blive gennemvædet af sved! :smiley: -Hver fredag!

Sæt ølprisen til en ti’er, så kommer kunderne automatisk. Fredagsbaren i Århus er den største på hele universitetet - hvilket helt sikkert skyldes kombinationen af øl, kvinder og hornmusik! :wink: [/quote]

Der ER faktisk brætspil, og der ER øl til en ti’er, og kunderne kommer bestemt ikke automatisk! Kan du fortælle lidt mere om, hvad der foregår i Århus fra barens side?[/quote]

Det handler vist bare om at have et lokale med plads til 50 personer og hælde 200 medicinere derind. Der er hverken brætspil eller kaffe (der er alligevel heller ikke plads til at sidde ned), men til gengæld er der masser af lunkne Ceres. Det er Umbilicus’ skyld at det virker…

Jeg tror at barens succes bl.a skyldes at de er gode til at variere tema’et hver fredag.
Den ene uge er det karaoke, den anden er det med live-musik eller med skiferietema. Nogle gange rundes aftenen også af med, at der er fest på et af byens diskoteker, hvor Umbilicus (festudvalget) står i baren og serverer øl til billige priser.

Der er selvfølgelig tidspunkter hvor der er knap så mange til stede, men oftest er der godt fyldt i “varmestuen”. Baren rykkes også udenfor, i tilfælde af godt vejr, og for to uger siden tror jeg, at der var op imod 500 til fredagsbar. (se ev. billeder http://www.umbilicus.dk)

For mig personligt, og for mange af medstuderende specielt på de lavere semestre, er fredagsbaren et fast arrangement hvor de fleste dukker op. Hver gang!