Engelsk-dansk ordbog

Hej!

Er der nogen der ved om der findes en engelsk-dansk ordbog der udelukkende beskæftiger sig med medicinske udtryk, dvs. oversætter engelsk medicinsk terminologi til dansk medicinsk terminologi?

Mvh
Noor

Som bog elller netside…?

Som bog er der jo medicinsk ordbog fra Munksgaard. Tidligere har man kunne få den som introbog hos “Bogklub for læger”.

Jeg vil først og fremmest have den som bog, men netsider er også fine!

Jeg synes at det er lidt svært at finde den bog du nævnte. Har været inde på munksgaards hjemmeside, bogladens hjemmeside og google uden at finde den. Det eneste jeg fandt er engelsk-svensk svensk-engelsk medicinsk. Kan du hjælpe mig lidt på vej?

Så, nu har jeg fundet en på saxo.dk, men udgiveren er C.E. Gad så jeg ved ikke om det er den samme bog. Den hedder Medicinsk & Odontol. Ordbog Eng/Dk-Dk/Eng+Cd-Rom og den er ikke billig: 879,00 kr.!!!

Har også fundet en der hedder Medicinsk Ordbog af Lindskrog, men den er primært på dansk med engelsk-dansk-afsnit. Også på saxo.dk.

Så røg endnu en i fælden: Medicinsk ordbog dansk-engelsk, engelsk-dansk / Morten Pilegaard og Helge Baden. - 1. udgave. - Kbh. : Gad, 2002. - 913 sider
Den fandt jeg på det lokale biblioteks database.
Nu tror jeg at jeg har hvad jeg skal bruge!
Tak for hjælpen!

Der er kommet en ny og mere omfattende udgave - se her, desvære er den jo ikke helt billig

Selv har jeg haft meget stor gælde af Steadman´s medical dictionary, som er en meget omfattende engelsk-engelsk-medicinsk ordbog. Den har altid de “rigtige” latinske betegenelser angivet som primært opslagsord eller/og som synonym, hvorved de fleste ord kan oversættes; hvis ikke er de engelske beskrivelser ofte så gode at man kan “regne” den danske oversættelse ud. Frem for alt kan du lave opslag på stort set hvad som helst uden at kigge forgæves. Derfor vil du hurtigt opdage, at klinsik ordbog står og samler støv. Endelig er bogen naturligvis uundværelig, hvis du læser amerikanske eller britiske lærebøger/tidsskrifter. Her ud over er den billig og der er stort set ingen fejl i forhold til klinisk ordbog. Se her for “look inside”

Det er medicinsk ordbog af Morten Pilegaard jeg tænkte på…