Endokrinologi 5. semester bach. KU

Hej!

Er der nogen derude, som har erfaring med at læse endokrinologi og reproduktion biokemi-delen efter Borup: “Biokemi”?
Jeg læste efter den på 4. semester og er rigtig glad for den, men jeg kan ikke finde en læseliste og ved ikke engang om den er pensumdækkende?

Håber I kan hjælpe.

Hej.

Her på AU er der en del, som også har brugt denne bog. Den sektion, du nævner, skulle vi læse i Berne and Levy physiology. Lån den på et bibliotek eller læs den her direkte som ebog. Det sidstnævnte kan man ihvertfald på statsbiblioteket i Aarhus.

Mvh

Jeg håber, det hjalp :wink:

Hej igen

Tak for dit svar :slight_smile:

Skulle I læse biokemidelen i Berne & Levy?

Opdelingen mellem biokemi og fysiologi er så vidt jeg ved rimelig arbitrær i endokrinologi, men sådan er vores kursus opbygget.

På læselisten står der, at fysiologi skal læses i Bouron og Boulpaep eller Berne & Levy og biokemi læses i Meisenberg, Smith, Marks & Lieberman eller Devlin.

Men intet om Borup…

Hej igen

Tak for dit svar

Skulle I læse biokemidelen i Berne & Levy?

Opdelingen mellem biokemi og fysiologi er, så vidt jeg ved, rimelig arbitrær i endokrinologi, men sådan er vores kursus opbygget.

På læselisten står der, at fysiologi skal læses i Bouron og Boulpaep eller Berne & Levy og biokemi læses i Meisenberg, Smith, Marks & Lieberman eller Devlin.

Men intet om Borup…

Hej igen

På AU kører vi alt biokemi man kan få på 3. sem. og alt fysiologi på 4.
På 3. er baynes and dominiczak medical biochemistry pensum og nogle flygter fra denne og læser vibekes bog biokemi.

Vi supplerede denne del “endokrin. og reprodorg.” i biokemi ved at læse den i Berne and Levy (suveræn bog med flotte billeder!). Borun har jeg hørt skulle være meget detaljeret (er ikke sikker), men efter sigende også rigtig god.

På 4. sem. er Bern and Levy pensum og her læser man IGEN “endokrin. og reprodorg”-sektionen. Denne gentagelse grundet den nye ordning.

Men snak med dine medstuderende og hør nærmere om, hvordan de har gjort.