Endnu en ansøgning

ja, så er der endnu en ansøgning :wink:

jeg håber, at der er nogle derude der vil kommentere på den.

Mangler den en indledning eller afslutning?

på forhånd tak

Siden at jeg aftjente min værnepligt i 93-94, har jeg arbejdet i forsvaret, hvor jeg i 94-95 var udstationeret i det tidligere Jugoslavien. I 98 skiftede jeg over til sanitetstropperne i en spejdereskadron, hvor mit arbejde var at passe de syge og tage mig af både fysiske og psykiske skader, der måtte komme under de mange øvelser både i Danmark og i resten af Europa og dette uden en lægelig bistand. I de 7 år jeg var i sanitetstropperne, har jeg været på mange kurser både i Danmark og i udlandet, hvor kurserne og bøgerne var på engelsk, og hvor mine kursuskollegaer var fra mange forskellige lande. I 99 var jeg i Albanien, hvor vi eskortere flygtninge tilbage til Kosovo, opgaven var, at vi skulle passe på flygtningene både sikkerheds- og sundhedsmæssigt.

I forsvaret har jeg modtaget meget undervisning i basal føhj, bla. phtls, men også i anatomi, fysiologi og sygdomslære. Dette var til god gavn i min daglige virke, men også da jeg skulle 9 uger i praktik på Glostrup hospital, hvor jeg tilbragte 3 uger hver på ortopæd kirurgisk sengeafdeling, og ortopæd kirurgisk gang, og på skadestuen.

I de 7 år har jeg bla. givet hjertemassage( desværre forgæves), haft min egen traumepatient( på skadestuen, der var 7 trafikuheld på en gang, så jeg fik den mindst skadet), assisteret ved en operation( den assisterende læge kom for sent)og været med til mange andre operationer, lagt og fjernet sting, taget masser af blodprøver, og lagt masser af IV-adgange, haft akut angstpatienter og meget andet. Jeg mener, at alle disse ting gør, at jeg ved, hvad jeg rent fagligt går ind til.
Livet i forsvaret og min ansvarsfølelse over for mine forhenværende og for mine forhåbentlig ”kommende” patienter, har gjort at jeg har en stærk arbejdsvilje med studierne, men det har også givet mig, en meget stor lyst til at udvikle mig, og så vidt mulig vide alt om mennesket og sygdomme, og dermed hvordan jeg kan hjælpe bedst muligt patienterne. Jeg er vant til at arbejde med og ”mod” alle slags mennesker, og arbejder godt og stabilt under alle slags vilkår.

Siden august 2005 har jeg læst hf som enkeltfag, som jeg afslutter her til sommer, med det ene formål at læse medicin. En af de ting jeg godt kan lide ved medicinstudiet i KBH er at der er undervisning i patientkommunikation allerede fra starten, så man forstår betydningen af kommunikationen, da jeg har set eksempler på effekten af dårlig på kommunikation. Undervisningen i føhj tidligt i forløbet vil gøre, at man hurtigt føler, at man kan lidt praktisk og ikke kun det teoretiske, hvilket tiltaler mig.

Hej med dig!

Er den færdig? og hvor er indledningen? Dine forkortelser er hører IKKE til i en ansøgning!

Hvis du sender denne ansøgning håber jeg du har et godt gennemsnit for du bliver IKKE optaget gennem kvote 2 med denne ansøgning!

Igen igen! Hvad ved du om STUDIET? (glem lægegerningen) Hvad er studiets formål og hvordan kan det du har lavet sættet i relation til det? Du ksla skrive en ansøgning hvor du “sælger” dig selv og hvor det TYDELIGT viser at du VED noget om det studie som du synes er fantastisk.

Hvad er det der gør dig nysgerrig? er det fordi du har været soldat?

Man søger jo heller ikke jobbet som bager fordi man har væet gartner! Prøv lige at finde den røde tråd!

Held og lykke!

tak for det.

jeg prøver lige her igen.

skal jeg droppe afsnitet med siden 93-94, og kun skrive det i mit cv?

Jeg er en mand på 32 år, som hermed søger ind på medicinstudiet i Københavns universitet. Lige siden jeg har været helt lille, har jeg altid ville vide alt om mennesket, og om hvordan den fungerer. Men da jeg ikke hverken vidste i hvilken retning jeg ville, og mente, at jeg på det tidspunkt, ikke var moden nok til at læse videre, valgte jeg at gå i hæren. I hæren er jeg blevet modnet og har via mine oplevelser og uddannelser, fundet ud af, at jeg vil læse medicin, fordi jeg har lært lidt mere om mennesket, og jeg vil nu lære alt, hvad jeg kan, fordi det er meget spændende og fascinerende. Så siden august 2005 har jeg læst hf som enkeltfag, som jeg afslutter her til sommer, med det ene formål at læse medicin. For at kunne tage de fag jeg skulle have og en fuld hf har jeg haft over 32 undervisnings timer om ugen , plus lektier, så jeg mener, at jeg er lidt i træning til studiet. Jeg ved at 6 års studie er lang tid, og at studiet er hårdt, men jeg ved også, at jeg er ikke i tvivl om, at det er det jeg vil, og at jeg gennemfører studiet, hvis jeg kommer ind på det.

En af de ting jeg godt kan lide ved medicinstudiet i KBH er at der er undervisning i patientkommunikation allerede fra starten, så man forstår betydningen af kommunikationen, da jeg har set eksempler på effekten af dårlig på kommunikation, ved jeg at den er vigtig. Undervisningen i føhj tidligt i forløbet vil gøre, at man hurtigt føler, at man kan lidt praktisk og ikke kun det teoretiske, hvilket tiltaler mig.

Siden at jeg aftjente min værnepligt i 93-94, har jeg arbejdet i forsvaret, hvor jeg i 94-95 var udstationeret i det tidligere Jugoslavien. I 98 skiftede jeg over til sanitetstropperne i en spejdereskadron, hvor mit arbejde var at passe de syge og tage mig af både fysiske og psykiske skader, der måtte komme under de mange øvelser både i Danmark og i resten af Europa og dette uden en lægelig bistand. I de 7 år jeg var i sanitetstropperne, har jeg været på mange kurser både i Danmark og i udlandet, hvor kurserne og bøgerne var på engelsk, og hvor mine kursuskollegaer var fra mange forskellige lande. I 99 var jeg i Albanien, hvor vi eskortere flygtninge tilbage til Kosovo, opgaven var, at vi skulle passe på flygtningene både sikkerheds- og sundhedsmæssigt.

I forsvaret har jeg modtaget meget undervisning i basal føhj, bla. kurset ”pre hospital trauma life support” som også læger er med på, men også i anatomi, fysiologi og sygdomslære. Dette var til god gavn i min daglige virke, men også da jeg skulle 9 uger i praktik på Glostrup hospital, hvor jeg tilbragte 3 uger hver på ortopæd kirurgisk sengeafdeling, og ortopæd kirurgisk gang, og på skadestuen.

I de 7 år har jeg bla. givet hjertemassage( desværre forgæves), haft min egen traumepatient( på skadestuen, der var 7 trafikuheld på en gang, så jeg fik den mindst skadet), assisteret ved en operation( den assisterende læge kom for sent)og været med til mange andre operationer, lagt og fjernet sting, taget masser af blodprøver, og lagt masser af IV-adgange, haft akut angstpatienter og meget andet.
Jeg mener, at alle disse ting gør, at jeg ved, hvad jeg rent fagligt går ind til, og at jeg allerede kender en lille smule af de ting, som man skal lære på studiet, så jeg derved kan lægge mere energi i de andre ting jeg skal lære. Livet i forsvaret og min ansvarsfølelse over for mine forhenværende og for mine forhåbentlig ”kommende” patienter, har gjort at jeg har en stærk arbejdsvilje med studierne, men det har også givet mig, en meget stor lyst til at udvikle mig, og så vidt mulig vide alt om mennesket og sygdomme, og dermed hvordan jeg kan hjælpe bedst muligt patienterne. Jeg er vant til at arbejde med og ”mod” alle slags mennesker, og arbejder godt og stabilt under alle slags vilkår. Mine nærmeste ser mig som et meget glad, roligt og venligt menneske, som er ansvarsfuld og omsorgsfuld og som er en vidensnørd på godt og ondt. Jeg mener, at jeg kan bidrage med en masse positive ting på studiet til glæde for mine medstuderende.

Der er mange sproglige og tegnsætningsmæssige fejl, som du skal have rettet. Det er svært at tage en ansøgning seriøs, når de helt basale aspekter ikke er i orden. Hvis ikke du gider lave en ordentlig ansøgning, er det meget svært at tro på, at du gider studere medicin. Du skriver et par steder “føhj”, hvilket jeg ikke aner, hvad betyder. Det er i hvert fald ikke en almindelig kendt forkortelse. Du bruger også paranteser i ansøgningen. Du bør istedet vælge indskudte sætninger. “vidensnørd” er da et tåbeligt udtryk. Find på noget ordentligt at skrive.

Hvad angår din HF, har du, så vidt jeg kan regne ud, taget de sædvanlige 2 år om, så det har vel ikke været så usædvanligt et forløb. Selv tog jeg HF på 2 år, og det var da en barneleg i forhold til medicinstudiet. Sad but true.

Hvis du virkelig VIL være læge, synes jeg helt bestemt, at du skal søge ind alle 3 steder.