En lille bitte kvote 2 ansøgning, der hungrer efter respons

Hej herlige mennesker.
Jeg har en lille kvote 2 ansøgning til KU, som jeg ville elske at få lidt respons på. Jeg håber sådan set at blive optaget gennem kvote 1, men søger self. gennem kvote 2, får at forbedre mine chancer. (Jeg søger alle 3 steder). Jeg bliver IB-student til sommer, så jeg har lidt sværere ved at få et højt gennemsnit, fordi IB systemet er heartless, og det er den danske karakteroversættelsesmetode så sandelig også. Det kan godt være, at min ansøgning er lidt mindre formel end de fleste, men sådan er jeg vel også, og vil gerne kunne overraske kvote 2 læserne lidt, selvom det nok er svært.

På forhånd tak!

Her er den:

Jeg vil ikke lyve og sige, at det ikke var tv-serien “Grey’s Anatomy”, der først rettede min nysgerrighed mod lægestudiet. De dramatiske operationer og det enorme ansvar, der lå i de unge lægers hænder var spændende, syntes jeg. Jeg havde længe haft en interesse for lægemidler, så jeg prøvede også brobygning på farmaceutstudiet, men fandt ud af, at det var selve menneskekroppen, jeg var mest betaget af, og at jeg havde lyst til have en mere “hands on”-profession i tæt kontakt med andre mennesker.

For at prøve hvordan det ville være at arbejde i sundhedssektoren, fik jeg i starten af mit andet gymnasieår et job som sengevasker/servicemedarbejder på Kolding Sygehus. Jeg arbejdede på en geriatrisk afdeling og et apoplektisk sengeafsnit. Der blev jeg i halvandet år, og fik et grundigt indblik i sygehusverdenen fra bunden af “fødekæden”. Jeg fandt hurtigt ud af, at tv-lægernes verden var mere glamourøs end på det lokale sygehus. Der var dog stadig ligheder mellem virkeligheden og “Grey’s Anatomy”. Lægerne havde stadig et stort ansvar, og personale såvel som patienter viste mange af de samme følelser som i serien. Istedet for at ødelægge illusionen som “Grey’s Anatomy” havde givet mig om lægeverdenen, blev min interesse kun stimuleret mere af mit job. Situationer, som hvor jeg stod og redte en ren seng og en patientalarm gik igang og sygeplejersker skubbede til min seng for derefter at styrte ind på stuen, hvorefter en læge kom løbende ind på den samme stue og lidt efter råbte: “Han skal på intensiv!” gav mig et rush, og gjorde mig sulten efter selv at få en karriere i det sundhedsfaglige.

Udover at lære at gøre en seng helt ren og rede den med to forskellige papirsunderlag, lagen og stiklagen, lærte jeg også meget om dynamikken på et sygehus. Jeg lærte hvor travlt sygeplejerskerne og SOSU-assistenterne har, og hvordan et sygehus vil gå under uden et godt plejepersonale. Jeg lærte, hvor man ikke måtte parkere en seng gangen i tilfælde af nødsituationer, og jeg lærte også en del om forholdet mellem de forskellige slags medarbejderer. Jeg fik også lov til at følge en ung læge rundt på sin vagt. Jeg lærte om de forskellige vagtlag lægerne har, om den næsten uundgåelige flytten rundt i landet for at få uddannelsesstillinger, men også om hvor glad han havde været for sine studieår og hvor gode hans fremtidsmuligheder var.
Mit job på sygehuset giver mig en erfaring, som jeg er sikker på, jeg kan bruge som medicinstuderende. Måske har jeg ikke lært så meget om selve faget, men jeg har fundet ud af, hvordan et sygehus og en ung læges vagter fungerer, og jeg har lært at sætte pris på medarbejdere som sygeplejersker, sengevaskere, portører og rengøringspersonale.

Jeg har til gengæld lært meget naturvidenskab i gymnasiet som en del af min International Baccalaureate, og jeg har både kemi, biologi og fysik på B-niveau. Da jeg ikke kunne få fysik i gymnasiet, pga. for lille tilmelding, valgte jeg allerede i 2.g at læse mit fysik op fra C til B som et HF-enkeltfag på VUC, da jeg vidste at fysik på B-niveau var krævet for at læse medicin. Jeg synes, det viser motivation og målrettethed, at jeg allerede læste fag op under min gymnasieuddannelse og ikke i et sabbatår. Jeg mener også, at IB forbereder mig til medicinstudiet, fordi jeg er blevet trænet i at læse engelske fagbøger og tage eksamener uden hjælpemidler.
Når jeg bliver student til sommer, tager jeg til USA for at arbejde som “camp counselor” på en sommerlejr for børn i to måneder. Lejren er centreret omkring naturvidenskab. Jeg synes, at det viser, at jeg nyder at arbejde med mennesker, og at jeg har en lidenskab for naturvidenskab - to vigtige elementer i lægestudiet og -jobbet. Min glæde for selve faget medicin kan mine venner også stå inde for - de synes, det er meget nørdet, at jeg ser lange videoer af operationer på nettet.
Alt i alt synes jeg, at jeg er en egnet kandidat til at studere medicin, fordi jeg er utrolig motiveret og har allerede har gode forudsætninger, idet jeg har oplevet det danske sundhedssystem. Jeg vil blive ved med at prøve at søge, indtil jeg bliver optaget på en lægeuddannelse, og ellers fortsætte med at se “Grey’s Anatomy” - for sjov altså.

Jeg har ikke så meget tid til at kommentere lige nu, men det der springer meget i øjnene i din ansøgning er du argumenterer for at du vil være læge . Jeg tror du skal lægge noget mere vægt på at du vil være medicinstuderende