En gammel ræv

Nu er jeg så blevet optaget på KU med studiestart feb. 2007 wahey!
Meeen er lidt nervøs, fordi jeg er 32 år gammel (puha). Hvor MEGET ældre end gennemsnittet er man så (retorisk spørgsmål). Nej, ærlig talt, er det enormt gammelt i forhold til alle jer andre…???

Hej…

Først og fremmest: Tillykke med optagelsen

Jeg vil ikke mene, at det gør en kæmpe forskel. Det er rigtigt, at majoriteten befinder sig i aldersgruppen 23-25. Men der er også andre, der er på alder med dig ( jeg håber ikke, jeg lyder for intimiderende ). Men for mig at se, er alder jo bare alder…og mon ikke du havner i en læsegruppe, som er lidt ældre end de andre?

Men hvad…vær glad for optagelsen. Det bliver spændende.

Er du kvote-2-ansøger? Hvis ja, i hvor langtid havde du samlet dine points? :roll:

Jeg var 25 da jeg begynte…og jeg føler mig gammel :slight_smile: De unge har jo sit eget sprog, med sms, lol og msn…

Nei, seriøst - det skal nok gå fint - det er vel hvad man gør det til selv? Det største problem bliver nok når du skal til medicinerfæst og ha med din kæreste/venner på din alder - da bliver de 10 års forskell meget tydelige :slight_smile:

Eller også må han tage børnene med for at “buffre” aldersforskellen :smiley:

Tillykke med optagelsen.
Ikke for at kaste grus i maskineriet, men folk er jo generelt en del yngre hos vinterstarterne. Jeg vil skyde på 18-21 år, så der bliver nok lidt aldersforskel.

Eller find dig en 18 årig thaikone. Der er masser hvor de kommer fra.
Så er det dine studiekammerater der vil føle sig gamle.

[quote=“katzs”:wyoaqjk2]Nu er jeg så blevet optaget på KU med studiestart feb. 2007 wahey!
Meeen er lidt nervøs, fordi jeg er 32 år gammel (puha). Hvor MEGET ældre end gennemsnittet er man så (retorisk spørgsmål). Nej, ærlig talt, er det enormt gammelt i forhold til alle jer andre…???[/quote]

Well, på mit hold (hold 101, E06) er gennemsnitsalderen vel ca. 28 år, så nej, men det er til gengæld også det ældste begynderhold, idet man fra administrationens side gerne sætter de ældste sammen på ét hold. Men som en anden gør opmærksom på, er alderen generelt ret lav på vinterstarterholdene, fordi man fra administrationens side skønner, at de yngste godt kan tåle at vente til vinterstart.

Skulle det gå helt galt, kunne du jo evt. hoppe et halvt semester over og så falde ind på det nye hold 101, der starter E07, som givetvis har en noget højere gennemsnitsalder end det hold, du nu kommer på. Men jeg kan dårligt forestille mig, at det bliver et reelt problem.

/Rasmus

Tak for jeres svar! Nu overvejer jeg seriøst at anskaffe mig en ung elsker (!) - eller måske tage min søn på halvandet med til forelæsninger for at råde bod på, at jeg trækker aldersgennemsnittet den anden vej… :smiley:

Ang. vinterstart, så er jeg endnu ikke sikker på, om det bliver ‘mit’ hold, for jeg har et par meritansøgninger inde, så forhåbentlig (XXX) kan jeg springe et par semestre over. Hvis det bliver aktuelt, så kan det jo være, at mine medstuderende også er lidt ældre.

M-ali, jeg søgte via kvote 1. Min studentereksamen fra 93 var åbenbart ikke for gammel :o - og jeg havde et okay snit, så det rådede de mig til hos studievejledningen.

På trods af de grå hår så glæder jeg mig da enormt til at starte! Har forsket indenfor sygdomsepidemiologi de sidste 10 år; men det bliver sgu for kedeligt i længden kun at kigge på statistikker og ingen patienter!

Kat

1 Synes om