En gammel drøm

Hej kære forumbrugere, med’er og stud.med’er :slight_smile:

Jeg har fået mod til at forfølge en efterhånden gammel drøm jeg har haft siden før min ”gymnasietid”; nemlig, at blive læge (speciallæge i almen medicin, hvis jeg selv har mulighed for at bestemme. Dét er min drøm!). Hensigten med at skrive her er at høre hvad I tænker når I læser om drømmen og om der er nogen “derude” med erfaringer med min ”type” og lægestudiet. Del gerne jeres tanker med mig omkring hvorvidt, i vurderer det som muligt for mig, at komme ind og ikke mindst gennemføre. På nuværende tidspunkt er det kun en idé, men hvis der er noget som helst håb, så vil jeg gå efter den med næb og klør! Så lay it on me!

Jeg er 29 år, har to små børn (2½ år og 4½ mdr) og en på vej, er gift på 7 år, er uddannet professionsbachelor i afspændingspædagogik og psykomotorik, jeg er også uddannet idrætsmassør og social- og sundhedshjælper. Jeg har arbejdet som social- og sundhedshjælper i næsten 11 år, mens jeg har uddannet mig til de andre ting, alt imens jeg har drevet min egen virksomhed som henholdsvis massør og afspændingspædagog. Desuden har jeg undervist diverse aftenskolehold og ansatte i mindre virksomheder i afspænding og motion. Jeg har aldrig fået gennemført gymnasiet da jeg droppede ud i midten af 2.g, men blev optaget gennem K2 på min MVU ved at have en del erfaring fra relateret erhvervsliv (massør og sosu-hjælper) og ved at jeg havde taget nogle relaterede HF fag (psykologi og fysik/kemi). Pt. arbejder jeg som underviser på social- og sundhedsskolen i København, hvor jeg underviser eleverne i ergonomi, rehabilitering, aktivering og motivation af ældre og handicappede. Jeg har en stor kærlighed for anatomi, fysiologi og sygdomslære, men gør mig, trods min nuværende erfaring, ingen illusioner om endnu at kunne noget som nærmer sig det niveau medicinstudiet påkræver.