Eksamen på medicin

Idet jeg starter med at læse medicin på AU til februar, er jeg begyndt at læse noget af al det materiale jeg har fået tilsendt med posten. Jeg har læst mig frem til at eksamenerne alle foregår uden hjælpemidler, og uden brug af computer. Hmmm efter min mening virker dette lidt oldnordisk. Kan forstå at man skal kunne sit stof udenad. Man kan jo heller ikke i en akut situation på sygehuset slå op i en bog inden man handler. Men for mig virker det lidt uoverskueligt at man skal kunne huske op til flere 1000 sider udenad til en eksamen, og så endda skrive sin eksamen i hånden. Nok fordi jeg har været for forvent i gymnasiet og altid brugt computer.
Er der måske nogle der kan fortælle lidt om, hvordan en eksamen foregår?

Hmm, der er vist egentligt ikke så meget, at sige.
I Odense får vi stillet en række opgaver, som kan inkludere nogle regneopgaver ud fra nogle formler (f.eks. Nernst ligningen, Goldmann ligningen osv. i fysiologi A). Til den eksamen er både lommeregner og documenta physiologica tilladt som hjælpemiddel.
I anatomi (OSAE) ligger der som regel præparater, rtg. billeder, mikroskoper med histologiske snit osv til hjælp. Men ellers ingen hjælpemidler.
Mht computer er jeg helt enig i, at det er noget fis. Men jeg synes jeg har hørt, at de er ved at undersøge mulighederne for, at vi kan få lov, at bruge comp. til eksamen.