Eksamen og eksamenslæsning

Hej Studmed!
Jeg studerer medicin på 1. semester på AAU. Jeg skal til tre eksaminer i januar.
Hhv. introduktion til basalfagene(5/1-16), Hjertet, respirationsorganerne og nyrer og urinveje(11/1-16) og almen farmakologi(21/1-16).
Jeg er stort set færdig med undervisning på 1. sem. nu og kan derfor allerede fra imorgen ca. begynde at læse til eksamen. Mit spørgsmål er nu hvordan i anbefaler jeg vil strukturere min eksamenslæsning?
Umiddelbart tænker jeg ikke at jeg skal kun skal læse op på den første eksamen jeg har fra nu til den 1/5. Min tanke var at ugen op til hver eksamen ville jeg læse intensivt op til hver eksamen, men hvad så med tiden fra nu og indtil ugen op til den første. Skal jeg starte med at læse op på den eksamen jeg har først, så den næste og til sidst den sidste inden jeg begynder på den intensive eksamensoplæsning i ugerne op til hver eksamen?
På forhånd mange tak! Håber i forstår hvad jeg mener :smiley:

Hej.
Dit spørgsmål er meget svært at svare entydigt på, da hver enkelt studerende har sine egne rutiner og måder at lære på. Men eftersom du er på 1. semester, så kan jeg godt forstå at du er i tvivl om hvordan det kan gøres. Her får du lige mit besyv med.

Jeg har ikke studeret på AAU, så jeg kender ikke eksamensformen og kravene, men jeg går ud fra at der er en eller anden form for udenadslære i det.

  1. Start med at læse alle målbeskrivelser til de kurser som du skal til eksamen i. Formålet med dette er at finde ud af hvad underviserne gerne vil have at du skal kunne og hvad DE synes er vigtigt --> Det spørger de nok også om til eksamen så :slight_smile: Når du har fået dannet dig et overblik over hvad du skal kunne til eksamen, kan du gå videre til selve læringen.