Dynamed-kursus

Er her nogen, der har taget Dynameds SPA-kursus og kan fortælle mig, hvilke bøger, de bruger?

de bruger, som det kan ses på hjemmesiden: http://www.dynamed.dk/index.php?indhold=side&side_id=49

Alle Dynameds vikarer har som udgangspunkt gennemgået vores basale uddannelse inden for sygeplejeassistance, der udgør 50 timer, baseret på lærebøgerne fra SSA-uddannelsen.

undskyld, den nederste del er citeret fra deres hjemmeside

Tak, nuya, det havde jeg nu læst - jeg ville bare gerne vide, hvad bøgerne specifikt hedder?

Jeg spurgte en ven og han mente, at det var disse bøger.

http://www.nuurb.dk/product.asp?product=1883&page=1

http://www.nuurb.dk/product.asp?product=1887&page=2

God læsning :slight_smile:

Nu sprøger jeg måske dumt…men hvorfor Dynamed og ikke FADL vagt? er lønnen bedre?

Jeg tror svaret er lige for, man skal ikke betale for at blive vagttager, samt bedre arbejdsvilkår…men vi må hellere droppe den debat inden en slipsedreng fra FADL hæver stemmen og trækker tråden ud i det uendelige om hvad man ellers får for sit kontigent…vi har hørt det før… :wink:

Jeg tror svaret er lige for, man skal ikke betale for at blive vagttager, samt bedre arbejdsvilkår…men vi må hellere droppe den debat inden en slipsedreng fra FADL hæver stemmen og trækker tråden ud i det uendelige om hvad man ellers får for sit kontigent…vi har hørt det før… :wink: [/quote]
Er fuldt ud med på, det ikke er det, diskussionen går på, men jeg er ret overbevist om, Dynamed IKKE tilbyder bedre arbejdsvilkår end FADL! Lønnen er i hvert fald lavere og man får ikke løn for transporten… Men selvfølgelig er det en fordel, hvis det er gratis at være med.

[quote=“frold”:3gph7uab]
vi må hellere droppe den debat inden en slipsedreng fra FADL hæver stemmen og trækker tråden ud i det uendelige om hvad man ellers får for sit kontigent…vi har hørt det før… :wink: [/quote]

heh :slight_smile:

Frold har sagt, hvad der er at sige om sagen FADL vs. Dynamed - i hvert fald for mit vedkommende… Og så alligevel:

Det er svært at diskutere lønnen, tror jeg, da der hos FADL er semesterkontingentet på lidt over 600 kr. at tage højde for. Løn for transport - det giver FADL vel heller ikke? Det kender jeg ingen firmaer, der giver. Transporttilskud eller kørselsfradrag, ja, men “løn for transport” - det må vist være en misforståelse…

nuya - tak for link, men det er jo SSH-bøger og ikke SSA-bøger. Nåh, jeg må nok bare se i øjnene, at ingen kan komme med et præcist svar…

Fadl giver rent faktisk løn under transport og så selvfølgelig bliver billetten også betalt. Tro det eller ej. Desuden giver fadl dig løn under sygdom uden at du har over 15 timer pr. uge. Bare du har haft en vagt indenfor 4 uger. En fra mit hold brækkede et ben og fik sygeløn i omk. 1.5 måned.

Jeg selv elsker at side i et tog til +120 kr. i timen.

Fadls løn er også bedre. Her får du tillæg, hvilket du ikke får ved dynamed. Når du har optjent 200 timer får du ovenikøbet omk. 5000. kr. i kursusløn af fadl.

Jeg selv ville droppe dynamed og tage et fadl kursus.

[quote=“Fr. Lund”:3239yxi0]Frold har sagt, hvad der er at sige om sagen FADL vs. Dynamed - i hvert fald for mit vedkommende… Og så alligevel:

Det er svært at diskutere lønnen, tror jeg, da der hos FADL er semesterkontingentet på lidt over 600 kr. at tage højde for. Løn for transport - det giver FADL vel heller ikke? Det kender jeg ingen firmaer, der giver. Transporttilskud eller kørselsfradrag, ja, men “løn for transport” - det må vist være en misforståelse…

nuya - tak for link, men det er jo SSH-bøger og ikke SSA-bøger. Nåh, jeg må nok bare se i øjnene, at ingen kan komme med et præcist svar…[/quote]
Nej, det er vist dig, der har misforstået noget! FADL GIVER løn for transporten! Og så er det vel i øvrigt heller ikke sværere at sammenligne lønnen!?! I det hele taget er jeg lidt overrasket over, du spørger efter bøger til et sådant kursus… Hvis det overhovedet er nødvendigt, får man dem vel?!? FADL uddeler i hvert fald bogen “Sygeplejevikarhåndbogen” til alle på SPV-kurset! Det samme gælder for VT-kurset…

Begge organisationer betaler transportomkostninger!

Bøgerne “lånes” på kurset mod et depositum på 900 kr. De penge har jeg ikke lige på hånden, lige som jeg heller ikke har 604,- kr. pr. semester.

Jeg er ked af, debatten er kommet til at dreje sig om dette, det var ikke meningen.

Betaler dynamed også timeløn under transporten.

Hej nuya. Det ved jeg ikke om de gør.

Ikke så vidt jeg ved… Det er i hvert fald, hvad FADL siger! :wink: Man skal også huske, at de 604 kr/semester er fradragsberettigede.

Nikolaj - det har du helt ret i, men derfor skal de jo i første omgang stadig “findes”…

Dynamed bruger 2 bøger. Den ene er: Psykiatri fra Munksgaard Danmark - forfattere: Søren Beck, Jeanet Kragerup, Inge Olsen og Marin Hansen. Den anden bog kan jeg desværre ikke huske titlen på.

Man kan sige at har du så én pr. semester, har du allerede tjent de 600,- ind op til flere gange. Og så skal du ikke være ked af, at debatten kom til at tage en drejning.

Det er det et forum er til for. :up: