Dobbeltsemestre på KU - Kandidat

Kære alle,

Jeg er af økonomiske årsager nødsaget til at begive mig ud i at gøre fuldføre medicinstudiet på KU hurtigere. Derfor søger jeg erfaringer fra andre som har givet sig i kast med dobbeltsemestre på nuværende studieordning ift. kandidatdelen.
Er der nogen som ligger inde med egne erfaringer eller kender nogen som har gjort det?
Alle svar modtages med kyshånd!

Hej Sposer
Hvad endte du med at gøre?
Jeg starter på KU kandidat til februar og overvejer, at forsøge mig med dobbelt semester.
Har du nogle gode råd?
mvh

Hej Jonathan

Det er ikke muligt på kandidaten at tage 7, 8, 9, 10 eller 12 sammen med noget andet end 11. semester da der er obligatorisk undervisning/klinik på alle 5 semestre. Jeg har dog selv lige taget 11. semester sideløbende med 8. og 9. semester ved at jeg skrev et udvidet forskningsspeciale. Så nu er jeg færdig med 11. semester og starter 10. semester her til januar. Det har det været super hårdt! Så tænk dig om :slight_smile:

tidligere var der bedre muligheder i at kombinere og tage 2 semestre på en gang, men dette er, som sasxa skriver, blevet væsentligt ‘forhindret’ med den nye studieordning.

Hej.

Hvis I er interesseret i at se andres erfaring med dobbelsemestre, så vil jeg. gerne henvise til Facebook-gruppen ‘KU - medicin’. Søg efter ‘dobbeltsemestre’.
Her kan man læse sig frem til, at flere på nuværende kandidatordning har lavet nogle justeringer fået det til at lykkedes med dobbelsemestre. Det man skal huske på er, at sørge for, at udnytte sine sommerferie til at tage de små eksamener. Med denne mulighed kan man sagtens opnå en besparelse på 1-2 semestre. Men læs mere om dette emne ved at grave op i facebook-tråde omkring dette emne. Der er mange der deler deres erfaringer ud der.

Du kunne også dele erfaringerne her - frem for at henvise til FB, hvis du sidder inde med dem.

Mvh