Den nye bachelorstudieordning for medicin på SDU

Hej allesammen

Jeg er blevet optaget på medicin på SDU pr. 1 feb. og nu taler man så meget om den nye bachleorstudieordning. Hvad går den egentlig ud på og hvor stor sandsynlighed er der for at den vil blive indført til februar 2006?

På forhånd tak

Hej hej :oops:

Zeddy

Den går ud på at man opdeler fagene i blokke (som på kandidatdelen) så man ikke får de KÆMPE store eksamener. Men i stedet mindre eksamener oftere. På den måde breder man læsningen lidt bedre ud sådan at folk ikke “slapper af” i starten og så læser 24 timer i døgnet op til eksamen. De håber at få flere med på den måde.

Men jeg ved ikke om den når at starte. De ved det vist ikke helt selv endnu. Har skrevet lidt med studiekontoret i Odense, og de siger at de HÅBER meget på det og arbejder hårdt for at få den i gang til februar. Men at det endelige svar først kommer til september eller noget…

KRYDS FINGRE!!!

Tak for svaret

Ja lad os håbe den bliver indført til februar, så studiet bliver lidt mere “afslappet”

Zeddy

Er der nogle der har hørt om de anbefaldede bøger ændres til andre… Især om de ændre danske børger til engelske!!

Det er der vidst ikke nogen der er klar over endnu. Tror umiddelbart at underviserne stort set vil fortsætte med at anbefale de samme bøger som hidtil.
Vær dog opmærksom på at det anbefalede stof ikke altid er det bedste stof at lære efter. En gang imellem kan en anbefalet komplex lærebog med sans for mikroskopiske detaljer godt skiftes ud med en simplere, men mere overskuelig lærebog; dette til stor gavn for overblikket ved første gennemlæsning af et emne.

Det er jo netop her nærværende sides mange boganmeldesler virkelig kan komme til sin ret :wink:

se på http://www.sdu.dk/health/download/BAforslag.pdf for forslaget til den nye studieordning på medicin og klinisk biomekanik SDU

Tak for linket! :slight_smile: Jeg synes, det ser RIGTIG spændende ud!! Når først den bliver implementeret (og hvornår gør den det?? Stod der ikke fra 1/9-05…?) og bliver indkørt, må SDU da blive det mest søgte sted! :wink:

Må sige at jeg virkelig er imponeret over den nye ordning: Der er nogen der har lyttet, taget til efterretning og lagt hovederne i blød! :up:
Kan I umiddelbart se noget gruppen har glemt at medtage?

VH
Louise

Kaere alle medstuderende paa medicin i Odense fra feb. 06

Maa desvaerre skuffe jer og sige at den nye studieordning ikke naar at traede i kraft foer til september 06. :frowning: Dette var den besked jeg fik fra universitetet da jeg skrev en mail og spurgte…:

Kære Linn
Det er netop besluttet at den nye ordning først startes den 1.september 2006 da
det ikke er praktisk muligt at nå det før.
Venlig hilsen

Jane Westergaard
Studiesekretariatet for Sundhedsvidenskab
Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet
Syddansk Universitet
Campusvej 55
5230 Odense M

Det er meget aergeligt, menmen… vi skal jo nok blive laeger alligevel!

Det vigtigste er vel at den først træder i kraft, når den er færdigplanlagt. Jeg ville nødigt starte på en studieordning, der var halvt planlagt og hvor underviserne ikke har haft tid til at planlægge undervisningen fuldt ud.

Du mener som den nye studieordning på KU… :evil: :wink:

jeps jeps… helt enig i at det er bedst de venter til de er heeelt klar… ville bare give oplysningen videre. :slight_smile:

Øv! Havde ellers glædet mig til den nye ordning… selvom jeg selvfølgelig ikke har ret meget at sammenligne med!