Den lille onkolog

Der skulle eksistere en bog fra OUH som hedder “Den lille onkolog”.

Er der nogen der ved hvordan man bærer sig ad med at få fat i den???

jeg har en 7. udgave 2. oplag.
Jeg fik den da læste på 6. semester i odense. og mig bekendt er det ikke en man kan skaffe på anden vis end ved at have sit daglige virke på Odense sygehus.

Jeg ved at der er en der er ved at lave den, så man kan læse den på en håndholdt comp. som en PocketPC og palm…
LÆs mere her:
http://www.pdamed.dk/forum/viewtopic.php?t=985

Ellers må du tage kontakt til Onkologisk afdeling R på Odense sygehus.

I forordene står flg. personer nævnt.
Lars Bastholt
Alfred Hansen
Per Pfeiffer

Gætter på de er forfattere…

“Bogen” er på 187 sider lidt mindre end A5 format… det er løsark samlet i et lille ringbind…

jeg ved at de giver bogen ud ved blok 2 (cellevægst og cancer) i odense. det kunne godt tænkes at der var nogle tilbage, der blev trykket en røvfuld af dem her i mandags. du kunne jo prøve sdu’s studie sekreteriat og høre om du kunne få et eksemplar. jeg mener en til eller fra er vel lige meget.

Den lille onkolog har været klar til brug på palm og pocketpc et stykke tid i form af en tomeraider version. iSilo udgaven har været færdig til beta-test i mine hænder i en månedstid, og den er klart bedre… :smiley: Der er blandt andet ALLE skemaer og tegninger med, som det ikke har været muligt i tr- versionen.

MEN :frowning: det er afdelingens politik ikke at have udgaver cikulerende for løseligt… Den lille onkolog er pænt hardcore i sit ordvalg visse steder, her tænkes der især på overlevelsesprocenter og forventet levetid på de forskellige sygdomme… Information der er ganske anvendelige for læger og lægestuderende… men ikke heldigt i hænderne på patienter…

Samtidigt er det også afdelingens politik at den lille onkolog er gratis og alle relevante fagpersoner skal have adgang til den. Indtil videre kan man uden de store problemer få fat i en papir-udgave ved at kontakte afd R på OUH…

Der er nogle muligheder med iSilo hvor man kan begrænse levetid og kopi og beam muligheder. På den måde ville man kunne sikre sig at der ikke var uoriginale, gamle, fejlagtige etc udgaver i cirkulation. Og måske også holde nogenlunde styr på hvem der har en udgave… Det er noget der undersøges i øjeblikket… men erfaringer savnes…