Citater i motiveret ansøgning?

Hej alle.

Jeg står i den situation at jeg er bachelor i biologi og i gang med min kandidat i human biologi ved KU, men ønsker at ‘smide’ dette væk og forfølge min mangeårige drøm om at blive læge. I forbindelse med dette skal jeg til at skrive min motiveret ansøgning, og som så mange andre vil jeg gerne have en motiveret ansøgning som brænder igennem og kan huskes.

Jeg er normalt ikke en dramatisk person og syntes normalt at citater er kliche - alligevel læste jeg tilfældigt et citat (se nedenfor) som virkelig reflekterer den situation jeg står i og som jeg ville evt. indlede min motiverede ansøgning med.

“Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did. So throw off the bowlines, Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream.”
Mark Twain [Samuel Langhornne Clemens] (1835-1910)

Selvom jeg altid var en flittig studerende som fik høje karakterer i gymnasiet, glippede de endelige eksamener (IB eksamen). Men jeg fulgte plan B, hvilke endte med et snit på 10,9 i min bachelor og optagelse på human biologi. Men som sagt – hvad kan man bruge det til når det ikke er det man helst vil!?! :wink:

Hvad syntes i - for kliche? for ‘klamt’? god ide? oversæt eller forblive på engelsk?

På forhånd tak for hjælpen,

Mvh Alex

Jeg synes det er en utrolig dum idé… en motiveret ansøgning skal ikke være en god historie, men en beretning om hvorfor at netop DU skal optages frem for 1800 andre ansøgere :wink: Der er jo ikke nogle ansøgere som ikke har det på samme måde som dig.

Men husk at det er de faglige kvalifikationer der er vigtige!

Held og lykke

Det virker dårligt. Drop det og koncentrer dig i stedet om hvorfor du synes de skal optage dig…

Hej igen,

Tak for hjælpen - tror også at jeg dropper det… Det er bare ikke det nemeste at skrive en ansøgning hvor folk husker en!