Casearbejde på de forskellige universitet?

Hej!
Hvordan står det til med casearbejde på de forskellige universiteter? Jeg hører, at man på AAU allerede gennemgår cases på 1. semester.

Jeg starter selv på KU til vinter:)

Tænker det her kan have noget at gøre med det:
https://www.aau.dk/om-aau/aalborg-modellen-problembaseret-laering

Har dog ingen forstand på om andre universiteter bruger den samme “model”, har noget tilsvarende eller om andre universiteter også anvender cases på 1. semester.

Hej! Jeg har tidligere læst medicin på AAU (læser nu på KU) og kan bekræfte, at undervisning på AAU er meget casebaseret. Det foregår på den måde, at man gennemgår en eller flere ny cases til hver holdundervisningstime, hvor eleverne diskutere casen sammen og hvor holdunderviseren spiller en mindre aktiv rolle (de følger problem-baseret læringsmodellen på AAU). Undervisningen på KU er mere “traditionel” forstået på den måde, at vi også har holdundervisning (som kaldes SAU) udover forelæsninger, men disse foregår ved, at der en en SAU underviser der typisk gennemgår nogle powerpoints. Da jeg ikke har startet på kandidatuddannelsen endnu, kan jeg ikke udtale mig om, hvorvidt man bruger cases på kandidaten, men jeg kan sige med sikkerhed, at cases ikke fylder meget af undervisningen på bacheloren ved KU.

2 Synes om